سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 17:00 - چهارشنبه 10 آبان 1396

نماینده مردم فلاورجان در مجلس مطرح کرد

جزئیات جلسه 3 ساعته نمایندگان استان اصفهان با استاندار جدید

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به جزئیات جلسه شب گذشته با محسن مهر‌علیزاده استاندار جدید اصفهان، گفت: در این جلسه نمایندگان استان که اکثرا در جلسه حضور داشتند خواسته‌ها و دغدغه‌های خود پیرامون مسائل استان اصفهان و حوزه انتخابیه را بیان کردند.

به گزارش اصفهان شرق، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به جزئیات جلسه شب گذشته با محسن مهر‌علیزاده استاندار جدید اصفهان، اظهار کرد: با استاندار جدید جلسه‌ای را برگزار کردیم که حدود سه ساعت به طول انجامید و نمایندگان استان که اکثراً در جلسه حضور داشتند نکاتی را در رابطه با مشکلات استان اصفهان و حوزه انتخابیه خود بیان کردند.

وی افزود: بحث مشکل آب استان اصفهان اعم از آب کشاورزی، آشامیدنی، صنعت با توجه به بحرانی که الآن در اصفهان ایجاد شده و قول‌هایی که رئیس جمهور به مردم استان اصفهان در رابطه با جاری شدن زاینده رود داده است از جمله مسائلی بود که با استاندار جدید در میان گذاشته شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار بیکاری در اصفهان طبق اعلام دولت 3 برابر میانگین کشوری است، گفت: با توجه به اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است؛ اما طبق نظر مسؤولان استان یعنی نمایندگان دولت میانگین بیکاری در استان اصفهان از میانگین کشوری 3 درصد بالاتر است که البته این آمار را دولتی‌ها با نظر خوشبینانه اعلام  می‌کنند در صورتی که رقم اصلی بالاتر از این است.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بحث رکود و مالیات موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد، اضافه کرد: در استان اصفهان تعداد قابل توجهی از صنعتگران به واسطه فشارهای سازمان مالیاتی در تنگنا قرار گرفتند؛ به گونه‌ای که کار خود را یا تعطیل کردند و یا اکنون با 20 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

موسوی لارگانی اظهار کرد: باید یک سری سنگ‌اندازی‌هایی که سر راه سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان وجود دارد حذف شود چرا که به دلیل بروکراسی‌های اداری در اصفهان، سرمایه‌گذاران در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌ و یا سرمایه خود را به خارج از کشور برده‌اند و باید برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران در استان اصفهان انجام شود.

وی در خصوص سخت‌گیری‌هایی که نسبت به سرمایه‌گذاران در اصفهان وجود دارد، گفت: ما نمی‌گوییم قوانین زیر پا گذاشته شود ولی ببینیم در استان‌های دیگر این قانون را چگونه عمل می‌کنند؛ بعضی مواقع یک سری تبصره‌ها در قوانین وجود دارد که عمل به آنها موجب حل مشکلات می‌شود.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فشارهای مالیاتی و رفتار برخی ادارات خدمت‌رسان و همچنین بروکراسی اداری کاری کرده است که تولید‌کنندگان کارشان را یا تعطیل و یا نیمه تعطیل کرده‌اند و به نظر می‌رسد اگر مسؤولان با یک دید بازتری عمل کنند، مشکلات حل می‌شود.

موسوی‌لارگانی گفت: اگر مهرعلیزاده بخواهد با مدیرانی که هدف آن‌ها سنگ‌اندازی و سیاسی‌کاری است کار را ادامه دهد قطعاً موفقیتی وجود نخواهد داشت و باید یک خانه تکانی در همین زمینه انجام شود.

وی عنوان کرد: نکته‌ای که مهرعلیزاده استاندار جدید مطرح کرد و به نوعی مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت این بود که وی گفت شعار من کار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: به نظر من اگر مهرعلیزاده بخواهد در شعاری که داده موفق شود باید در درجه اول به بخش خصوصی در استان اصفهان که از پتانسیل بالایی برخوردار است بها بدهد و از توان و ظرفیت و استعداد بخش خصوصی استفاده کند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نگرانی برخی از سوابق سیاسی مهرعلیزاده و دخیل شدن آنها در استانداری اصفهان، بیان کرد: دیشب وی اعلام کرد من در کار و مسؤولیت، مسائل سیاسی را دخالت نمی‌دهم و اگر مدیر توانمندی وجود دارد که حتی به جهت فکری و سیاسی با من اختلاف داشته باشد از او حمایت خواهم کرد و در مقابل اگر مدیری وجود دارد که حتی با من همسو هم بوده ولی توانمند نباشد با او نمی‌توانم کار کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان تصریح کرد: همان‌طور که زرگرپور استاندار قبلی اصفهان با مجمع نمایندگان همراه بود، درخواست از استاندار جدید این است که با توجه به اینکه نمایندگان استان از اتحاد خوبی در این دوره برخوردار هستند، از این فرصت در جهت تعامل با مجمع نمایندگان استفاده کند تا با اتحاد بین مجمع و استاندار جدید اصفهان گوشه‌ای از مشکلات را پیگیری و حل کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.