اصفهان شرق

مراسم اربعین را منبع درآمد نکنید

کدخبر: 149645
1396/08/10 در ساعت 16:08

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله‌ مکارم شیرازی روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با قرائت پیامی به زائران اربعین با اشاره به وظایف دولت ایران و عراق در پیاده‌روی حماسی اربعین حسینی(ع) تأکید کرد: حماسه اربعین سرمایه عظیمی است که باید از آن به بهترین صورت بهره‌برداری کرد و از دولت عراق نیز به خاطر تلاش‌ها و خدمات برای زائران خارجی تشکر کرد.

وی با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به پیاده‌روی اربعین گفت: باید تلاش‌ها در جهت تشویق و تسریع این راهپیمایی بزرگ باشد، اما دولت به این مراسم به‌عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.

این استاد حوزه افزود: اخذ گذرنامه و روادید برای عبور از مرز ضروری و لازم است و هیچ‌کس نباید به خود چنین اجازه‌ای بدهد که بدون روادید و دیگر تشریفات قانونی از مرز عبور کند، چراکه امر زیارت مستحب است، اما عبور قانونی از مرز ضروری است.

وی با بیان اهمیت احترام به حس میزبانی و مهمان‌نوازی ملت عراق گفت: نباید حس میزبانی و مهمان‌نوازی ملت عراق در ایران نادیده گرفته شود، چراکه آن‌ها برای حفظ امنیت و رفاه زوار تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که از همین‌جا هم باید از آن‌ها تشکر کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با توصیه به زوار اربعین خاطرنشان کرد: این راهپیمایی حماسی را سیاسی و جناحی نکنید و از شعارها و عکس‌های تفرقه‌افکن بپرهیزید و به تبلیغ اشخاص در این مراسم مبادرت نورزید و از طرف ایرانی هم می‌خواهیم به شایستگی میزبانی زائرانی را کنند که به سمت مرزهای عراق روانه هستند.

انتهای پیام/میزان