سرویس: اخبار شهرستان 22:23 - چهارشنبه 10 آبان 1396

در جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان بن رود مطرح شد:

13 آبان، نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی/ پاسخ یاوه گویی های ترامپ در راهپیمایی ۱۳ آبان داده می شود

جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار با حضور اعضای ستاد در بخشداری بن رود برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار با حضور اعضای ستاد در بخشداری بن رود برگزار شد.

بخشدار بن رود ضمن عرض خیر مقدم با اشاره به اهمیت یوم ا.. 13 آبان، اظهار کرد: 13 آبان یکی از روزهای مهم و تاریخی انقلاب ما بوده که شهادت دانش آموزان و دانشجویان در این روز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ کشور محسوب می شود.

مردم ایران با جان و دل از نظام و انقلاب محافظت می کنند

احمد صادقی  ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی و همچنین تبعید حضرت امام خمینی (ره)، در سرنوشت انقلاب و نظام نقش بزرگ و برجسته ای دارند، در نتیجه پاسداشت و گرامیداشت آن بر همه ما واجب است.

وی افزود: مردم ایران با جان و دل از نظام و انقلاب محافظت می کنند اما در کنار آن، این ایام و مناسبت ها بایستی به خوبی و مشهود برگزار شود تا مبادا دشمن و مخالفین نظام فکر باطل کنند که در کاهش ارزش های انقلاب و نظام اسلامی به موفقیت رسیده اند.

بخشدار بن رود با بیان این که بزرگداشت این ایام از وظایف مهم و ذاتی همه مسئولین و تکلیف شهروندی برای آحاد مردم ایران اسلامی و شهر ورزنه و بخش بن رود است؛ تصریح کرد: همه مسئولین تلاش کنند با همکاری و همدلی این راهپیمایی را برگزار تا شاهد حضور گسترده مردم در صحنه راهپیمایی باشیم.

13 آبان و  سه واقعه تاریخی

نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این جلسه نیز گفت: در 13 آبان سه واقعه تاریخی اتفاق افتاده که هر سه واقعه نقش استکبار در آن پر رنگ دیده می شود.

حسن کاظم زاده ادامه داد: در 13 آبان سال 1343 دستگیری حضرت امام خمینی(ره) و تبعید به ترکیه به خاطر سخنرانی علیه قانون کاپیتولاسیون که این قانون ننگینی بود برای ملت ایران اسلامی و حضرت امام (ره) در نطق خود فرمودند: «دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند».

وی در ادامه افزود: در 13 آبان سال 1357 در حالی که دانش آموزان مدارس خود را تعطیل و به دانشگاه تهران آمده بودند تا صدای اعتراض خود را به گوش همه برسانند، مأموران رژیم طاغوتی پهلوی با حمله به دانشگاه 56 نفر را شهید و صدها نفر را مجروح کردند که این روز را روز دانش آموز نامگذاری کرده اند.

نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تسخیر لانه جاسوسی اشاره و تصریح کرد: در 13 آبان سال 1358 دانشجویان پیروی خط امام با راهپیمایی به طرف سفارت آمریکا که لانه جاسوسی شده بود و علیه نظام، جاسوسی می کرد حرکت کردند و آنجا را به تسخیر خود درآوردند که اسنادی به دست دانشجویان افتاد که نشان از جاسوسی بود که حضرت امام(ره) از این اقدام به عنوان انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب یاد کردند.

یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اسلامی پاسخ داده می شود

کاظم زاده با بیان این که همه این اتفاقات باعث شد روز 13 آبان در تاریخ زنده بماند و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یعنی آمریکای جنایتکار نامیده شود؛ خاطر نشان کرد: امسال با توجه به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران اسلامی و همچنین موضع گیری در برابر نیروی های نظامی خصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 13 آبان روزی خواهد بود که ملت ایران اسلامی جواب یاوه گویی های هیئت حاکمه آمریکا و ایادی آن را محکم تر از گذشته خواهد داد.

وی به برنامه های 13 آبان اشاره و گفت: در روز 13 آبان در تمام مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش زنگ مرگ بر آمریکا به صدا در خواهد آمد و در برنامه های صبحگاهی مدارس از کارشناسان در جهت تبیین اهمیت موضوع 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار استفاده خواهد شد.

نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اذعان داشت: مراسم را هپیمایی روز 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم از ساعت 10صبح در کنار قبور مطهر شهدای گمنام برگزار خواهد شد و مسیر راهپیمایی به طرف گلستان شهدای شهر ورزنه خواهد بود، همچنین مراسم روز ملی مبارزه با استکبار در تمام روستاهای منطقه بن رود برگزار خواهد شد.

نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس سطح بخش، نصب بنر و پلاکارد در سر درب ادارات و درج بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) مرتبط با موضوع در سربرگ نامه های اداری، برنامه ریزی مطلوب برای حضور گسترده اهالی، کشاورزان، دانش آموزان ،دانشجویان از مصوبات دیگر این جلسه بود.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.