سرویس: اخبار شهرستان 10:01 - چهارشنبه 10 آبان 1396

در جلسه ستاد اقامه نماز بخش رود مطرح شد:

توجه به نماز؛ راه حل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه/ اطلاع رسانی بیست و ششمین اجلاس سراسری با موضوع نماز و فضای مجازی

جلسه ستاد اقامه نماز و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش به ریاست بخشدار بن رود و حجت الاسلام رنجبر رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه ستاد اقامه نماز و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش به ریاست بخشدار بن رود و حجت الاسلام  رنجبر رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

توجه ویژه اهالی بخش و شهر برای شرکت در نماز

بخشدار بن رود ضمن  عرض خیر مقدم پیرامون دستور کار جلسه و اهمیت مسئله اقامه نماز و توجه ویژه اهالی بخش و شهر برای شرکت در نماز جماعت، جمعه و اهمیت به این فریضه الهی مطالبی بیان کرد.

احمد صادقی گفت: انقلاب ما با مساجد شروع شد و حفظ انقلاب هم باید با مساجد باشد، در نتیجه باید به مساجد برای حفظ انقلاب کمک های شایسته ای صورت گیرد.

در اسلام امری بالاتر از نماز نداریم

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیر در این جلسه اظهار کرد: در اسلام امری بالاتر از نماز نداریم و با دقت در آیات، روایات و سیره اهل بیت به این نکته پی می‌بریم که نماز بالاترین و با اهمیت‌ ترین موضوعی است که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر با اشاره به توجه ویژه به اقامه نماز، گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی که  جامعه تا مرز  خطر رسانده باید به این امر مهم توجه ویژه شود.

وی افزود : جایگاه نماز در دین جایگاهی اصلی و بسیار با اهمیت است و یکی از ارکانی که دشمنان روی آن سرمایه‌ گذاری‌های مهمی انجام داده‌ تا مغفول باشد، نماز است.

نقش کاربردی نماز در زندگی و آخرت انسان ها

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان تصریح کرد:  اگر می خواهیم آثار نماز را در زندگی روزمره خود حس کنیم باید به سه اصل انجام فریضه نماز در اول وقت، انجام فریضه نماز به جماعت و انجام فریضه نماز در مساجد، بسیار اهمیت بدهیم و آن را بیش از پیش گسترش دهیم.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به نقش کاربردی نماز در زندگی و آخرت انسان ها، گفت: همه آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) به مضامین نماز اشاره شده است و ما باید وضعیت اقامه نماز در جامعه را ساماندهی کنیم، اگر این اتفاق بیفتد جامعه ما از نظر آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

تربیت مدرس نماز

وی افزود: قرآن کریم در آیه 45  سوره عنکبوت می فرماید: «نماز را بپادارید که تنها  نماز  انسان را از فحشا و منکر باز می دارد»، همه ما وظیفه داریم نسبت به خانواده های جوان و نسل جدید کار کنیم که بیشترین توجهی که در ستاد اقامه نماز دنبال می کنیم جوانان هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: تربیت مدرس نماز از کارهایی است که در حال انجام آن هستیم، اعضای ستاد اقامه نماز بخش باید وظایف سازمانی در خصوص نماز و برنامه های مربوط به آن در حوزه بخش  و شهر را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه پس از بحث و بررسي مصوب شد با توجه به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری با موضوع نماز و فضای مجازی اطلاع رسانی کامل در حوزه بخش از طریق شورای اقامه نماز صورت گیرد تا فعالین حوزه مجازی در مسابقه شرکت کنند.

همچنین در احیاء اقامه نماز صبح در مساجد محل شهر و روستاهای بخش و تشویق از طریق شورای اقامه نماز شهرستان اصفهان اقدام شود.

برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی با موضوع نماز و اهداء جوایز آبان ماه سال جاری، توجه به اقامه نماز باران و روز اربعین حسینی، پیشنهاد پیگیری ساخت نماز خانه برای مدارس فاقد نماز خانه در حوزه بخش، پپیگیری احداث نمازخانه در پارک های شهر ورزنه از طریق شهرداری ورزنه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در پایان شهرداری ورزنه در مورد برگزاری اجلاس نماز در شهر ورزنه در صورت تصمیم گیری از سوی شورای اقامه نماز شهرستان اعلام آمادگی کامل کرد.

انتهای پیام/حسنعلی قطبی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.