سرویس: دسته‌بندی نشده 08:00 - چهارشنبه 10 آبان 1396

در نشست جایگاه پوشاک در حوزه پدافند غیرعامل مطرح شد:

موضوع مد و لباس به طور جدی از سوی مسئولین مورد توجه قرار گرفته است/ ما «لباس ملی» نداریم

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چینی‌ها که در زمینه تولید پارچه با ما هم‌سابقه هستند لباس ملی و متحدالشکل دارند؛ اما ما لباس ملی نداریم که با آن در جهان به عنوان ایرانی شناخته شویم.

 

به گزارش اصفهان شرق، نشست علمی-تخصصی جایگاه پوشاک در حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد.در این نشست حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: مبحث پارچه، مد و لباس در دنیا موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد. کارگروه ساماندهی مد و لباس با نگاه ایجاد رابطه منطقی در حوزه میان‌رشته‌ای برای لباس و مد تلاش می‌کند این موضوع را برای آحاد جامعه معرفی کند.

وی افزود: مد و لباس و ارتباط آن با زیست انسان دارای اهمیت بسیار بالایی است؛ در حال حاضر برخی منتقدین معتقد هستند که ترکیبات به کار رفته در تولید پارچه‌ها باعث تخریب محیط زیست می‌شود؛ این موضوع به خاطر همنشینی پارچه با بدن انسان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

قبادی بیان کرد: در حال حاضر موضوع مد و لباس به طور جدی از سوی مسئولین مورد توجه قرار گرفته است. در این نشست قصد داریم به بررسی ارتباط منطقی بین جنس، نوع و شرایط استفاده لباس با پدافند غیرعامل یا همان دفاع غیرنظامی بپردازیم.

 

در ادامه سیدهادی حسینی رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لباس و غذا از نیازهای اولیه انسان است و نمی‌توان گفت کدامیک بر دیگری مقدم است؛ لباس اصل مهمی است که مورد استفاده تمامی انسان‌های روی زمین است؛ در برخی موارد حتی لباس برای حیوانات هم استفاده می‌شود.

وی با بیان این که لباس در تمامی کشورها از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است؛ گفت: انسان‌ها در تمام جوامع بشری به عنوان یک اصل به لباس وابسته شده‌اند و یکی از تفاوت‌های جامعه انسانی و جامعه حیوانی، پوشش است. لباس، محافظ انسان در برابر سرما و گرما است؛ لباس‌های نظامی از جان انسان حتی در مقابل سلاح گرم حفاظت می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: چینی‌ها که در زمینه تولید پارچه با ما هم‌سابقه هستند لباس ملی و متحدالشکل دارند؛ اما ما لباس ملی نداریم که با آن در جهان به عنوان ایرانی شناخته شویم.

وی ادامه داد: ما در زمینه تولید پارچه و لباس ضعیف عمل کردیم و این امر باعث ورشکستگی بسیاری از کارخانجات تولید پارچه و لباس در ایران شد؛ اما بالاخره امروز به این نتیجه رسیدیم که باید به این حوزه رسیدگی شود.

در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه همچون عباس بشارتی، مهدی حسن‌زاده، علی‌اکبر مرآتی و روح‌الله باقرزاده به تشریح مسائل علمی و تخصصی پیرامون میحث ارتباط پوشاک با پدافند غیرعامل پرداختند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.