سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 13:26 - سه شنبه 09 آبان 1396

حجت‌الاسلام سالک:

انتخاب استاندار غیر بومی قابل توجیه نیست/ وضعیت آب اصفهان روی خط قرمز

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی که بر اساس معیارهای ارزشی و دینی کار می‌شود، انتخاب استاندار غیر بومی قابل توجیه نیست.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی  پیرامون انتخاب استاندار جدید اصفهان اظهار کرد: در جلساتی که با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور داشتیم، درباره انتخاب استاندار از ما نظراتی خواسته شد.

وی افزود: «محمد اسلامی» که به عنوان استاندار مازندان انتخاب شد، فردی مدیر و مدبر و البته اصفهانی بود و اصفهان را به خوبی می‌شناخت، او را معرفی کردیم ولی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به بنده گفت می‌خواهیم فردی غیر بومی را به عنوان استاندار اصفهان معرفی کنیم.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اعتراض کردم که فرد غیربومی باید یک سال زحمت بکشد تا بافت سیاسی اصفهان، مسائل و مراتب آن را بشناسد و بعد بر کار مسلط شود که ممکن است در طول این مدت مشکلاتی به وجود آید.

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب چنین سیاستی بود که باید برای یک منطقه افراد غیر بومی انتخاب شوند اما در نظام جمهوری اسلامی که بر اساس معیارهای ارزشی و دینی کار می‌شود، انتخاب استاندار غیر بومی قابل توجیه نیست؛ شاید در بعضی موقعیت‌ها این حرف صحیح باشد اما در همه جا صدق نمی‌کند.

سالک عنوان داشت: علی‌رغم میل مجمع نمایندگان استان اصفهان، مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد که بنده شناخت زیادی از او ندارم و باید با تشکیل جلساتی میزان شناخت استاندار جدید اصفهان از این استان را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اولویت‌های اصلی استان اصفهان یادآور شد: در اصفهان بحران‌های بالقوه‌ای وجود دارد که در اسرع وقت باید به آن‌ها پرداخته شود؛ مسأله آب و آلودگی هوا در اولویت نخست مسائل استان اصفهان قرار دارد چراکه کشاورزان و صنعت‌گران استان اصفهان منتظر بهبود وضعیت اقتصادی هستند.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تنها 160 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد، یعنی وضعیت روی خط قرمز قرار دارد؛ بنابراین به هر شکلی که هست باید در اسرع وقت مشکل آب حل شود که البته بعید می‌دانم استاندار جدید اصفهان هم بتواند در این راستا کاری انجام دهد اما در هر صورت باید دید تدبیر او در این زمینه چگونه است.

وی اضافه کرد: توجه به صنایع از دیگر اولویت‌های اصفهان است چراکه بیش از 25 درصد صنایع استان اصفهان به کلی تعطیل شده و نیازمند نقدینگی و مواد اولیه است که باید به آن رسیدگی شود؛ در همین مدت بیش از 7 هزار نیروی این صنایع بیکار شده‌اند که 60 درصد آن‌ها از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و مابقی همین بیمه را هم ندارند، این یعنی یک معضل کارگری در اصفهان وجود دارد.

سالک در پایان با بیان اینکه معضل بانک‌ها بسیار خطرناک و جدی شده است، اذعان داشت: بانک‌ها هم‌اکنون به جای رونق‌دهی و حمایت از صنایع در حال تملیک اراضی هستند و به نوعی مقابل صنعت و اقتصاد مقاومتی ایستاده‌اند؛ معضل بازنشستگی، صندوق بازنشستگی، مشکل کشاورزان و مسائل دیگری هم در استان اصفهان وجود دارد که باید به سرعت پیگیری شود.

انتهای پیام/فارس

یک نظر در مورد “انتخاب استاندار غیر بومی قابل توجیه نیست/ وضعیت آب اصفهان روی خط قرمز”

  1. مجید گفت:

    حجت الاسلام سالک نماینده ی مردم شهرستان اصفهان هستند نه نماینده ی شهر اصفهان
    میدونم که منبع خبر، خبرگزاری فارس هست

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.