سرویس: اخبار شهرستان 22:02 - دوشنبه 08 آبان 1396

با تأمین اعتبار از جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان؛

طرح پوشش سیمانی کانال های انتقال آب در دو روستای شرق اصفهان اجرا شد+تصاویر

۱۴ کیلومتر کانال سیمانی انتقال آب به مزارع روستاهای کمندان و پاجیگ آباد در چهار کیلومتری دهستان شاهتور با تأمین اعتبار از جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان اجرا شد.

به گزارش اصفهان شرق، بیشترین سهم مصرف آب در کشور ما مربوط به بخش کشاورزی است، هرچند مناطق مختلف کشور از جمله اصفهان در حال حاضر دوران خشکسالی را پشت سر می‌گذارد اما لزوم حمایت از بخش کشاورزی همواره مورد تأکید است، بنابراین بهترین راهکار آموزش روش‌های نوین مصرف بهینه آب برای گلخانه‌داران و کشاورزانی است که با تولید محصولات با کیفیت در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارند.

احمد رضا صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگویی اظهار کرد: امسال 14 کیلومتر کانال سیمانی انتقال آب به مزارع روستاهای کمندان و پاجیگ آباد در چهار کیلومتری دهستان شاهتور با هدف جلوگیری از هدر رفت آب انجام شد.

دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کانال کشی سیمانی

مجری این طرح نیز به خبرنگار ما گفت: این طرح با نظارت شرکت مهندسین مشاور جمع آب سپاهان و مجری طرح آن شرکت توفنده پیمان است.

مهندس ساسان معمار ادامه داد: حدود 14 کیلومتر کانال های انتقال آب خاکی مزارع این روستاها در شرق اصفهان به کانال سیمانی تبدیل شده است که برای اجرای این طرح کانال ها آبی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز هزینه شده است که اعتبارهای آن از جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان پرداخت شده است.

وی افزود: از تاریخ 25 فروردین سال جاری حدود 14 کیلومتر که دو کیلومتر آن از روستای پاجیگ آباد و 12 کیلومتر روستای کمندان از کانال های خاکی این شهرستان به سیمانی تبدیل شده است.

مهندس معمار با اشاره به ضرورت اجرای این طرح خاطر نشان کرد: ‌با اجرای 14 کیلومتر کانال سیمانی، حداقل از هدر رفت 60 لیتر آب در ثانیه جلوگیری می شود و با این میزان صرفه جویی آب، در واقع به اندازه دو حلقه چاه آب جدید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مجری طرح با اشاره به تأثیر در میزان صرفه جویی منابع آبی تصریح کرد: با اجرای دو کیلومتر کانال سیمانی در مزرعه روستای پاجیگ آباد از هدر رفت 30 لیتر آب در ثانیه جلوگیری می شود که با وجود خشکسالی که چند سال شرق اصفهان را فرا گرفته این خود کمک بزرگی به این کشاورزان شرق است.

انتهای پیام/غلامرضاقدرتی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.