سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 20:12 - دوشنبه 08 آبان 1396

نماینده مردم اصفهان

پروژه کنارگذر شرق اصفهان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در سفری که وزیر راه و شهرسازی به اصفهان داشت اقدامات ابتدایی پروژه کنارگذر شرق اصفهان آغاز و براساس وعده‌ای که داد بنا شد تا هفته دولت سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان اصفهان، اظهار داشت: کنارگذر شرق و غرب اصفهان پروژه‌ای بوده که نزدیک به 8 سال معطل مانده است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 80 هزار خودرو وارد شهر اصفهان و از آن خارج می‌شوند، افزود: خوشبختانه با تلاش‌هایی که توسط مدیریت استان و استانداری به‌خصوص مدیریت راه و شهرسازی استان اصفهان صورت گرفته است این پروژه در سال گذشته مجدداً شروع به کار کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان اقدامات ابتدایی پروژه کنارگذر شرق اصفهان آغاز و براساس وعده‌ای که دادند بنا شد تا هفته دولت سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران تا پایان دولت دوازدهم

وی ادامه داد: همچنین من با آقای آخوندی در رابطه با قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران صحبت کردم، براین اساس قرارداد با یک شرکت چینی بسته‌ شده که این شرکت توانمندی بالایی دارد، ازاین‌رو تنها در طراحی برخی از قسمت‌ها مانند لینک به‌قطار شهری اصفهان، گذر از قم و گذر از فرودگاه بین‌المللی یک سری طراحی‌های جزئی باقی‌مانده است که نهایتاً این طرح حدود تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عابدی گفت: همچنین یک سری از طراحی‌های جزئی باقی‌مانده که این طراحی‌ها در حال انجام است و آقای آخوندی قول دادند که پیگیر این موضوع هستند تا در دولت دوازدهم پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که صحبت بر این بود که قطار از وسط منطقه برخوار عبور می‌کند و مردم شهرستان از این موضوع گلایه‌مند هستند با توجه به اینکه اگر این اتفاق رخ دهد شهر به دو قسمت تقسیم می‌شود و قطعاً تبعاتی برای مردم این شهر دارد، آخرین وضعیت به کجا رسیده است؟ خاطرنشان کرد: طراحی اتصال به‌قطار شهری باقی‌مانده که در این راستا نگرانی‌های مردم لحاظ خواهد شد.

 انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.