سرویس: سیاسی 15:08 - دوشنبه 08 آبان 1396

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

مواضع تمام مسؤولان در مقابله با استکبار یکسان است/ 13 آبان نماد هیهات من‌الذله در عاشوراست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مواضع تمام مسؤولان در مقابله با استکبار یکسان است و به یقین رسیده‌اند که نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد، این همگرایی نشان وحدت داخلی است که اگر آن را در مراسم 13 آبان به نمایش بگذاریم و پشتوانه مردمی نظام را به رخ دشمن بکشیم دست از عربده‌کشی و برنامه‌ریزی‌های خود برخواهند داشت.

به گزارش اصفهان شرق، جعفر عسگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد 13 آبان اظهار کرد: در چهار دهه انقلاب اسلامی، نمود عملی پیام هیات منالذله را شاهد بودیم که با ایستادگی ملت ایران عملیاتی شد، شرایط منطقه بسیار حساس است و یکی از دلایل عربده‌کشی‌های رئیس‌جمهور آمریکا شکست‌های پیاپی آن‌ها در منطقه است چرا که با تفرقه‌افکنی خاورمیانه بزرگ را برای خود تصور کرده بودند اما با مقاومت مردم یکی پس از دیگری شکست خوردند.

وی افزود: 13 آبان نماد وحدت و یکپارچگی است، مواضع تمام مسؤولان در مقابله با استکبار یکسان است و به یقین رسیده‌اند که نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد، این همگرایی نشان وحدت داخلی است که اگر آن را در مراسم 13 آبان به نمایش بگذاریم و پشتوانه مردمی نظام را به رخ دشمن بکشیم دست از عربده‌کشی و برنامه‌ریزی‌های خود برخواهند داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هر جایی که جنایتی صورت گرفته، آمریکا در آن با کمک ایادی خود دستی داشته است و آنچه راجع به ملت ما اتفاق افتاده است، نیاز است تا برای نوجوانان تبیین شود، آنچه امروز برای عراق در دستور کار قرار گرفته است، در ایران هم با تفرقه‌افکنی قرار بود اجرا شود، در کردستان در اوایل انقلاب 100 هزار نیروی ما برای کنترل تجزیه‌طلبی به کار گرفته شد اما با مقاومت مردم ناکام ماند.

وی یادآور شد: تحریم‌ها، جنگ‌های منطقه و کشتار مردم مظلوم منطقه باید برای مردم تبیین شود تا آثار آن در آینده روشن شود و نظام در مقابله با استکبار بیمه شود، فرمایش امام تاکنون محقق شده که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اگر حضور مردم در صحنه را از دست بدهیم نمی‌توانیم با این اطمینان بگوییم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عسگری اذعان کرد: اگر در هر گوشه‌ای از کشور خدشه‌ای وارد شود، دشمن سوءاستفاده کرده و راه نفوذ برایش باز می‌شود اما وقتی مردم در صحنه باشند دشمن عصبانی می‌شود و این عصبانیت نشان می‌دهد که مسیر را درست طی کرده‌ایم، برای دست‌یابی به ارزش‌ها خون صدها عزیز را داده‌ایم که می‌توانستند امروز مدیران جهادی باشند، اکنون با درک شرایط حساس کشور و منطقه همه احساس تکلیف کنند و به طور جدی وارد صحنه شوند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم آموزش و پرورش به عنوان یک متولی بستر را برای حضور حداکثری دانش‌آموزان فراهم کند، ممکن است حضور گسترده دانش‌آموزان مشکلاتی را به وجود آورد اما باید توان مدیریتی خود را در این راستا اصلاح کنیم نه اینکه صورت مسأله را پاک کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با  تأکید بر اینکه باید همت کنیم مراسم ضعیف برگزار نشود، یادآور شد: ضعف در مراسم 13 آبان می‌تواند خسارت عمده را موجب شده و سبب شود که آمریکا بگوید تحریم‌ها مؤثر افتاده و نظام پشتوانه خود را از دست داده است و استنباط سویی برای دشمن می‌شود، از طرف دیگر مردم منطقه چشم به این مقاومت‌ها و حضور دوخته‌اند و حضور پررنگ مردم به آن‌ها امید می‌دهد.

وی بیان کرد: ستادی که برای 13 آبان شکل گرفته 13 کمیته دارد که برنامه‌ریزی‌های خوبی برای برگزاری صورت گرفته است، این مراسم‌ها کلاس درس است و ایجاد رشد و بصیرت می‌کند، نباید نسل جوان نادیده گرفته شود.

عسگری بیان کرد: مراسم روز 13 آبان شنبه همزمان با سراسر کشور ساعت 9:30 دقیقه در میدان انقلاب خیابان پاسداران آغاز می‌شود، سخنران مراسم حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران است و راهپیمایی تا چهارراه فلسطین ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در 13 آبان‌های مختلفی شرکت کرده‌ام اما در سال‌های اخیر این مراسم با شکوه بیشتری برگزار شده است، هیأت‌های مذهبی باید حضور جدی‌تری داشته باشند چرا که 13 آبان نماد شعار هیهات من‌الذله در عاشورا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان مطرح کرد: پست، جایگاه و مقام امتحان ماست اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نکنیم مدیون خون شهدا خواهیم بود، نباید به حداقل‌ها بسنده کرد و باید کار حداکثری انجام داد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.