سرویس: اجتماعی 11:55 - دوشنبه 08 آبان 1396

شهردار اصفهان

مطالبه گر جدی احیای زاینده رودیم/شادابی اصفهانی ها به زاینده رود وابسته است

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان مطالبه گر جدی احیای زاینده رود است، چراکه خشکی این رودخانه صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست اصفهان و روحیه مردم این شهر وارد کرده است.

به گزارش اصفهان شرق،  قدرت الله نوروزی در سومین روز از نمایشگاه بین المللی مطبوعات درخصوص اهمیت داشتن شهر و شهروندانی شاد گفت: آرزوی همه ما این است که مردم کشورمان مردمی شاد باشند، چراکه داشتن روحیه شاد و مردم شاداب به حفظ نظم و امنیت کشور کمک می کند و رفتار متقابل مردم در سایه اخلاق و کردار خوب محقق می شود. بنابراین یک شهر خوب و پیشرفته باید از یک فضای شاد و مردمی شاداب برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه راه دستیابی به یک شهر شاد از جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است عنوان کرد: وقتی یک شهر از نظر اقتصادی سرزنده باشد و اشتغال در آن وجود داشته باشد و کارآفرین باشد و رونق اقتصادی داشته باشد مردمی شاداب دارد.

وی ادامه داد: وقتی شهری از حیث فرهنگی پیشرفته باشد و مردم از نظر قانونی به وظایفشان عمل کنند، مردمی شاداب دارد. وقتی امکانات شهر فراهم باشد، فضای سبز مناسب، امکانات تفریحی، آموزشی و ورزشی مناسب وجود داشته باشد مردم احساس شادی می کنند. بنابراین شهر شاد و شادابی مردم از جهات متعددی می تواند مورد بحث قرار بگیرد.

شهردار اصفهان با تاکید براینکه شهر اصفهان زیرساخت های لازم و مبانی اولیه را برای شادابی دارد، اما نمی توانیم بگوییم که مردم اصفهان شاد هستند، اظهار کرد: وقتی چشمان هر انسان هوشمندی به زاینده رود می افتد هرچه شادی باشد تبدیل به غم و اندوه می شود. ما وقتی شاهد شادی مردم هستیم که رودخانه ای پرآب و شهری همراه با زاینده رود داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از هویت های شهر اصفهان و شادابی مردم آن زاینده رود و یکی دیگر از آنها سی و سه پل است. سی و سه پل امروز در معرض تشنگی دارد جان می دهد. پل خواجو از تشنگی در حال تخریب است و ما باید تلاش کنیم تا این آب در رودخانه جاری شده و دل مردم شاد شود.

نوروزی درخصوص مطالبات شهرداری اصفهان برای جاری شدن آب در زاینده رود گفت: مسله خشکی زاینده رود از دو جهت قابل بررسی است. یکی از جهت بحث فنی و اجرای طرح های مصوب قبلی، و یکی از جهت حقوق حقابه داران و سهم بران. هردوی اینها مسائلی است که باید از نظر قانونی پیگیری شود. آنچه که ما می توانیم در شهرداری اصفهان به آن بپردازیم این است که هردوجهت را به سهم خودمان پیگیری کنیم.

وی افزود: ما مسئول و متولی آب زاینده رود نیستیم و متولی آن دولت است. اما ما باید این مشکل را بیان کرده و حقمان را به عنوان یک حق آبه دار پیگیری کنیم. همچنین باید مشکلاتی را که در اثر خشکی زاینده رود در محیط زیست اصفهان ایجاد می شود مطرح کرده و پیگیر برطرف کردن آن باشم.

وی با برشمردن مشکلات محیط زیست اصفهان بیان کرد: ریزدانه ها آثار سوء تالاب گاوخونی مسائلی است که شهرداری باید به نمایندگی از مردم بطور جدی در تعامل با دولت و نمایندگان مجلس پیگیر این مطالبات باشد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.