سرویس: اجتماعی » حوادث 14:06 - یکشنبه 07 آبان 1396

با حضور 30 آتش‌نشان و 9 خودروی سنگین انجام شد

مهار حریق گسترده در انبار علوفه شرق اصفهان پس از 6 ساعت

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: ساعت 23:25 طی تماس‌های مکرر با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی از حریق گسترده در یک انبار علوفه واقع در ابتدای بلوار شهدای هسته‌ای بعد از روشن دشت به سامانه ۱۲۵ گزارش شد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد شریعتی اظهار داشت: ساعت 23:25 طی تماس‌های مکرر با سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی از حریق گسترده در یک انبار علوفه واقع در ابتدای بلوار شهدای هسته‌ای بعد از روشن دشت به سامانه 125 گزارش شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های 4، 5، 7، 13، 15، 19 و 23 را به همراه 9 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین اطفائیه، خودروی تنفسی، آبرسان و همچنین افسران کشیک را به منظور اطفای حریق به محل حادثه اعزام کرد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند شعله‌های آتش و دود ایجاد شده از حریق انبار روباز مملو از علوفه دام بود که در یک محوطه روباز انبار و نگهداری شده بود و حریق ناشی از آن آسمان شب را روشن کرده بود.

وی با اشاره به اینکه 30 آتش نشان در این عملیات شرکت داشتند، گفت: آتش نشانان از چند جهت و با چند رشته لوله آبدهی پر فشار و مانیتورینگ، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و با آبگیری متوالی و با اجرای عملیات جداسازی و خنک کردن بعد از 6 ساعت تلاش بی‌وقفه و نفس‌گیر توانستند حریق را مهار، پاکسازی و رفع خطر کنند.

 

شریعتی تصریح کرد: آتش نشانان جهت جلوگیری از مشتعل شدن دوباره به کمک لودر و خودروهای آبرسان شهرداری جهت تأمین آب اطفائیه‌ها اقدام به پاک سازی کامل محل کردند.

 وی ضمن بیان اینکه نیروهای انتظامی، برق و عوامل شهرداری نیز در این حادثه به یاری نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی آمدند، گفت: خوشبختانه این حادثه هیچگونه خسارات جانی به همراه نداشت.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه انبار علوفه هرگز نباید به صورت فله نگهداری شود، عنوان کرد: چیدن علوفه‌ها در انبار باید به صورت بلوک مجزا از هم و با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر و رعایت دیگر موارد ایمنی صورت گیرد.

وی یادآور شد: این حوادث علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی و گرفتن توان آتش نشانان به منظور اطفاء، مهار و پاکسازی احتمال حریق برخوردی را نیز افزایش می‌دهد؛ ضمن اینکه علوفه سالم مانده نیز به دلیل دود زدگی مورد استفاده برای دام هم نخواهد بود و خسارت مالی را مضاعف خواهد کرد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.