سرویس: اخبار شهرستان 12:46 - یکشنبه 07 آبان 1396

رییس آموزش و پرورش جرقویه مطرح کرد:

راهیان نور، فرصتی طلایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

عبا تیموریان با بیان این که دانش آموزان باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند؛ ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه آرمان‌های اسلام و انقلاب برگزاری اردوهای راهیان نور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز تعداد 40 نفر از دانش آموزان دبیرستان نور دانش شهر حسن آباد و دبیرستان محمد یاوری رامشه با یک دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی شمال غرب کشور اعزام شدند.

مراسم بدرقه این دانش آموزان در دبیرستان نور دانش شهر حسن آباد بعد از مراسم صبحگاه با حضور دانش آموزان، والدین ،مدیریت آموزش و پرورش و معاونان، بخشدار، فرماندهی حوزه بسیج دانش آموزی انجام شد.

هدف از اردوهای راهیان نور

در این مراسم معنوی رییس آموزش و پرورش جرقویه علیا با اشاره به هدف از اردوهای راهیان نور گفت: هدف از اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است.

عبا تیموریان با بیان این که دانش آموزان باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند؛ ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه آرمان‌های اسلام و انقلاب برگزاری اردوهای راهیان نور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا خواهد کرد.

نقش اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وی، با اشاره به نقش اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: اردوی راهیان نور یکی از مهمترین شاخصه‌هایی است که آرمان‌های شهدا و ایثارگران را به معنای واقعی کلمه تعریف می کند.

رییس آموزش و پرورش جرقویه علیا به دانش آموزان تأکید کرد: اگر امروز در یک گوشه از کشورمان در امنیت کامل در حال تحصیل هستید این امنیت و آسایش به راحتی بدست نیامده است.

تیموریان تصریح کرد: برای این دستاورد مهم چه افرادی خون خود یا اعضای بدن خود را فدا کردند، پس وظیفه همه ماست که دنباله رو اهداف و آرمان های شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شناخت اهداف انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور بویژه ویژه نسل جوان و نوجوان است.

پل ارتباطی میان حماسه دفاع مقدس و جوانان

این مقام مسئول اذعات داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور می تواند نوع نگاه جوانان و نسل سوم انقلاب به موضوع شهادت و ایثار را به کلی تغییر داده و پل ارتباطی میان حماسه دفاع مقدس و جوانان باشد.

با اشاره به اینکه پاسداری از آرمان های شهدا به عنوان یکی از ذخائر و سرمایه‌های انقلابی از رسالت‌های جوانان و نوجوانان به شمار می رود، گفت: این سفر بهترین راهکار برای حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی بوده و از این فرصت طلایی می توان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.