سرویس: اخبار شهرستان 10:50 - یکشنبه 07 آبان 1396

بخشدار منطقه جرقویه علیا:

برگزاری کارگاه آموزشی برای شوراها از اهمیت ویژه ای برخوردار است

حسین بهزادفر گفت: اگر اعضای شوراها با قوانین و مقررات آشنا باشند، در پیشبرد اهداف موفق تر هستند.

به گزارش اصفهان شرق، کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی روستاها در بخشداری جرقویه علیا برگزار شد.

بخشدار منطقه جرقویه علیا با اشاره به مهم بودن موضوع آموزش اعضای شوراها گفت: ضرورت آموزش مستمر در طول دوره مسئولیت، پیگیری مضاعف برای حل مشکلات و معضلات روستایی، قانونمندی و تقویت وحدت و همدلی بین مردم و اعضای شورا، صبور بودن و تحمل بالا، انتخاب دهیاران شایسته و کارآمد مواردی است که شوراهای اسلامی باید مد نظر قرار دهند.

حسین بهزادفر ادامه داد: یکی از راه‌های هدایت شوراها به یک جایگاه مناسب در نظام سیاسی و اجتماعی کشور، توجه به امر آموزش قانون و آشنایی بیشتر با شرح وظایف و اختیارات آنان است.

وی افزود: برگزاری چنین کارگاهای آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا عدم آشنایی شوراها با وظایف و قوانین سبب بروز مشکلات عدیده ای در حوزه شورا و در نتیجه روستا خواهد شد.

بخشدار منطقه جرقویه علیا تأکید کرد: اجرای یک طرح آموزشی به صورت مستمر در زمینه‌های مختلف باعث می‌شود تا شوراهای اسلامی به ویژه در روستاها، بهتر بتوانند وظایف محوله خود را به انجام رسانند.

بهزادفر تصریح کرد: شورایی که به قوانین و مسائل حقوقی شوراهای اسلامی تسلط و احاطه کامل و کافی داشته باشند بدون شک در پیشبرد اهداف موفق تر عمل خواهد کرد.

شوراها قانون مداری را سر لوحه کار خود قرار دهند

در ادامه مسئول فنی بخشداری در سخنانی از اعضای شوراها خواست قانون مداری را سر لوحه کار خود قرار دهند و مسائل را با قانون حل کنند.

زمانی به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی اظهار کرد: شما باید در روستا به طور جد وارد عمل شوید و در مورد صدور پروانه، اجرای طرح هادی و آزاد سازی معابر، عقب نشینی ها و رعایت حد و حدود روستا و تفکیک منازل با مردم با تعامل و همکاری اقدامات عملی انجام دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.