اصفهان شرق

برگزاری اردوهای فرهنگی مدافعان/ عضویت ۴۰۰هزار دانش آموز اصفهانی در بسیج مستضعفین

کدخبر: 149106
1396/08/07 در ساعت 10:48

به گزارش اصفهان شرق، محمد ادیب مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال استان اصفهان میزبان برگزاری یادواره ملی شهید زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز خواهد بود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس خاصه شهدای دانش آموز گفت: این یادواره ملی در ۷ آذرماه و با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، همچنین در ۸ آبان پیش یادواره این شهید در مدرسه ۲۲ بهمن شاهین شهر محل تحصیل این شهیده برگزار می شود.
ادیب ابراز کرد: یکی از شاخصه های بارز و خاص این شهیده محاسبه نفس خود به صورت روزانه و نگارش آن در دفترچه یادداشت خود بوده است؛ این شهیده همراه با ۱۶۰ شهید عملیات فتح المبین در اصفهان تشییع شد.
وی ادامه داد: ایمان، اخلاق، بصیرت و ایستادگی در برابر ظلم و بیگانه از شاخصه های یک دانش آموز بسیجی است بدین منظور سعی در ایجاد چنین ارزش هایی در میان نسل نوجوان هستیم.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در سطح استان اصفهان در ۴ هزار پایگاه مقاومت و ۶۰ حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی، عضو بسیج هستند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزش استان اصفهان، با بیان اینکه سالروز شهادت حسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است، گفت: هفته بسیج دانش آموزی دارای دو پیام اساسی شجاعت، ایثار، اقدام به‌موقع برای دفاع از انقلاب و پیام دوم استکبارستیزی است که هیمنه آمریکا به‌عنوان ابرقدرت به دست جوانان کشور شکسته شد.
وی شعار هفته بسیج دانش آموزی سال تحصیلی جاری را «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» عنوان کرد و افزود: جامعه دانش آموزی ۳۶ هزار شهید را در دوران انقلاب تقدیم کرده است.
ادیب در ادامه به برنامه ابتکاری فرمانده دل ها که منطبق بر محتوای کتب درسی دانش آموزان و به معرفی شهید خرازی و چند تن از سرداران دفاع مقدس می پردازد، اشاره و عنوان کرد: روزانه ۲۵۰ نفر از دانش آموزان از ۲۲ مهرماه تا ۱۵ آبان ماه سال جاری در این برنامه با رویکرد حماسی شرکت می کنند.
وی افزود: اردوی راهیان نور دانش آموزی امسال از ۲۲ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه به صورت روزانه ۸ دستگاه اتوبوس به مدت ۴ روزه آغاز شده است که همه تدابیر امنیتی و سلامتی دیده شده است، به همراه هر کاروان و اتوبوس، دو نفر از فعالین فرهنگی مدرسه، یک نفر راوی دفاع مقدس و یک نفر روحانی اعزام می شوند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزش استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر واکنش بسیج دانش آموزی به حذف درس شهید فهمیده از متون درسی، بیان کرد: ما مراتب نگرانی و مخالفت خود را بیان کردیم و مسئولین هم قول دادند که دو مطلب مرتبط در کلاس ششم متناسب با شهید فهمیده قرار دهند که ظاهرا هنوز محقق نشده است.
وی در پایان از برگزاری اردوی فرهنگی مدافعان به صورت ابتکاری توسط اصفهان برای دانش آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: این اردو به معرفی قهرمانان معاصر ما که با استعمار مبارزه کرده اند از امیرکبیر گرفته تا امام راحل و سپس په عملیات آزادسازی خرمشهر و دوران دفاع مقدس می پردازد.

 

انتهای پیام/ندای اصفهان