سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:09 - شنبه 06 آبان 1396

فولادگر:

قرار نیست همه طرح‌های آبی از طریق زاینده‌رود پیاده‌سازی شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است که نیازهای آبی کشاورزی، صنعتی و شرب استان‌ها و بخش‌های دیگر از منابع آبی دیگری تأمین شود و قرار نیست که همه طرح‌های آبی از طریق زاینده‌رود پیاده‌سازی شود.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر با اشاره به وضعیت حق‌آبه کشاورزان اصفهان اظهار کرد: آنچه که در طومار شیخ بهایی از گذشته وجود داشته و در قانون توزیع عادلانه آب و قانون حق‌آبه‌ها نیز ذکر شده، گویای قدر و سهم و حق‌آبه کشاورزان اصفهانی است.

وی افزود: حق‌آبه کشاورزان اصفهان که در شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده‌رود مشخص شده باید محترم شمرده شود؛ قرار بوده که حق‌آبه‌داران و سهم‌آبه‌داران به تناسب یکدیگر از آب زاینده‌رود برداشت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه یک بخش یا یک استان به راحتی بتواند تمامی سهم خود از آب را دریافت کند و استان اصفهان از حق‌آبه خود محروم بماند عادلانه نیست و همه باید به یک میزان بتوانند از حق‌آبه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر در منابع آبی کمبودی هم وجود دارد، این کمبودها باید به صورت عادلانه از سهم‌آبه‌های استان‌ها کسر شود؛ اینکه برخی استان‌ها علی‌رغم برداشت کامل حق‌آبه خود معترض و طلبکار باشد، قابل قبول نیست.

فولادگر عنوان داشت: اگر اجرای پروژه‌های جدید آبرسانی، در راستای سهم‌آبه استان‌ها تعریف نشده باشد، تخصیص آن‌ها به مشکل برمی‌خورد؛ برای مثال، پروژه «بن‌بروجن» اگرچه به عنوان آب آشامیدنی تعریف شده اما در کنار آن مباحث صنعتی نیز مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه «بن‌بروجن» که از سقف 237 میلیون متر مکعب آب نیز بیشتر است، نیازمند منابع آبی بیشتر و راه‌اندازی تونل سوم کوهرنگ است تا پس از آغاز بهره‌برداری این طرح، منابع آبی مورد نیاز برای بهره‌برداری وجود داشته باشد.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: بهتر است که نیازهای آبی کشاورزی، صنعتی و شرب استان‌ها و بخش‌های دیگر از منابع آبی دیگری تأمین شود و قرار نیست که همه طرح‌های آبی از طریق زاینده‌رود پیاده‌سازی شود.

وی در پایان تأکید کرد: اعتبارات پروژه تونل سوم کوهرنگ باید هرچه زودتر تخصیص داده شود و این پروژه اجرایی شود؛ بیش از 20 سال است که این پروژه دارای مصوبه است که مقداری کمی از آن باقی مانده است و نیازمند اعتباراتی ناچیز است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.