سرویس: اخبار شهرستان 23:26 - جمعه 05 آبان 1396

مسئول امور تبلیغات اسلامی بخش کوهپایه:

هدف شورای هیئات مذهبی سروسامان دادن به امور هیئات است/ فعالیت 52 هیئت مذهبی دارای مجوز در بخش کوهپایه فعالیت

حجت الاسلام هادی مسئول امور تبلیغات اسلامی بخش کوهپایه از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی کوهپایه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی بخش کوهپایه برگزار شد.

مسئول امور تبلیغات اسلامی کوهپایه در حاشیه این مراسم به خبرنگار اصفهان شرق گفت: بر اساس آیین نامه انتخابات، هر شهرستانی که دارای ۲۰ الی ۵۰ هیئت مذهبی باشد، در شورای هیئات مذهبی پنج عضو اصلی و یک عضو علی البدل خواهد داشت و بخش کوهپایه با 52 هیئت مذهبی به برگزاری انتخابات اقدام کرد.

حجت الاسلام حسن هادی افزود: این انتخابات هر چهار سال یکبار با حضور مسئولان هیئت های مذهبی که مجوز اصلی از سازمان تبلیغات را اخذ کرده اند برگزار می شود تا بتوان شورای منتخب از بین کاندیدا را برای چهار سال انتخاب کرد.

وی با اشاره به تعداد 8 کاندیدای بخش کوهپایه در این انتخابات، متذکر شد: هشت نفر کاندید این دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شدند و 52 نفر از مسئولان هیئت ها با آگاهی کامل و شناخت افراد اقدام به انتخاب پنج عضو اصلی و یک عضو علی البدل کردند.

مسئول امور تبلیغات اسلامی کوهپایه با اشاره به اهداف انتخاب شورای هیئت های مذهبی اظهار کرد: ساماندهی هیئات مذهبی، رسیدگی، نظارت برهیئت ها، هدایت و برنامه ریزی در برنامه های ملی و مذهبی در طول سال به ‌صورت خاص در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از اهداف تشکیل شورای هیئات مذهبی در کشور است.

وی با ذکر اینکه تعدادی از هیئت های مذهبی برای مجوز به سامانه طوبی مراچعه نکرده اند، گفت: از مردم درخواست داریم تا اگر هیئتی فعال داشته و تا کنون ثبت نامی برای دریافت مجوز نکرده اند، به سرعت مراحل لازم برای دریافت مجوز را دنبال کنند تا عدم مجوز مربوطه، مانع ادامه برخی فعالیت های آنها نشود.

حجت الاسلام هادی با بیان اینکه هیئت های بخش به صورت مسجد محوری اداره می شود، خاطرنشان کرد: در هر مسجد فقط یک هیئت به ثبت می رسد و در این خصوص باید فعالیت این هیئت در گام نخست به تایید هیئت امنا و روحانی مسجد برسد.

وی با تاکید دوباره بر دریافت مجوز برای هر هیئت مذهبی تصریح کرد: مجوز اعتبار برای هیئت است و به زودی هیئت هایی که قصد خروج از مرز ها را دارند باید با مجوز لازم از سازمان تبلیغات از مرز خارج شوند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.