سرویس: سیاسی 11:55 - جمعه 05 آبان 1396

حجت‌الاسلام رهبر:

خط‌بازی به بلیه‌ای در کشور تبدیل شده است/ مصالحه بر سر ارزش‌ها در دانشگاه‌ جایز نیست

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه در کشور ما خط‌بازی زیاد شده است، گفت: وقتی یک مسؤول می‌آید همه نیروها را به دلیل اینکه با او همخوان نیستند، جارو می‌زند، در صورتی که اصل بر این است که دوگانگی را کنار گذاشته و معیارهایی چون سلامت، توامندی و انقلابی بودن را ملاک قرار دهد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امروز در خصوص اعمال فشارها برای وزارت علوم، اظهار کرد: نکته مهم این است که یک وزارت‌خانه نباید بعد از چند ماه  با سرپرست اداره شود که البته همین دیر معرفی‌شدن وزیر پیشنهادی علوم به مجلس شاید حکایت از این بود که عوامل فشاری در کار هستند و افراد خاصی را برای وزارت مدنظر داشتند.

وی با بیان اینکه ما نیروی کارآمد و توانمند در کشور کم نداریم، افزود: افرادی فرهنگ‌دوست هستند که در کار اراده دارند و می‌توان مسؤولیت‌ها را در کشور به آن‌ها سپرد و اگر اینگونه به مسأله بنگریم نباید اطاله کار انجام شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رئیس‌جمهور نباید تابع فشار هیچ جریانی  قرار بگیرد و باید اصل بر شایسته‌سالاری و انقلابی‌ بودن باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما خط‌بازی زیاد شده است، تصریح کرد: وقتی یک مسؤول می‌آید همه نیروها را به دلیل اینکه با او همخوان نیستند، جارو می‌زند در صورتی که اصل بر این است که دوگانگی را کنار بگذاریم و معیارهایی چون سلامت، توانمندی و انقلابی بودن را ملاک قرار دهیم.

رهبر اضافه کرد: این موضوع فقط مختص به این دوره و صرفا هم مربوط به وزرا نیست بلکه همین رویه را در استانداران، شهرداران و بقیه مدیران هم می‌بینیم که به این ملاک‌های مهم توجه ندارند و در یک کلام متأسفانه خط بازی به بلیه‌ای در کشور ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در هفته آینده، عنوان کرد: نمایندگان باید در رای اعتماد و انتخاب وزرا خدا، حرمت فرهنگ، حقوق ملت و حرمت علم و آموزش را مدنظر قرار دهند و اگر با استدلال به این شرایط در فردی رسیدند به او رای بدهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آقایان باید عینک واقع‌بینی بزنند، گفت: نمایندگان اگر با خط‌بازی و مسائل جناحی و بدون توجه به شایسته‌سالاری رأی بدهند، باید پاسخگو باشند.

وی در تبیین بایدهای فضای سیاسی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مسیر فضای سیاسی در دانشگاه‌ها معلوم است و باید این فضا در مسیر اصول اسلامی و چارچوب خط امام و سیاست‌‌های رهبر معظم انقلاب باشد و در مسیری قرار نگیرد که بیگانگان را شاد کند بلکه فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه باید باعث یأس و ناامیدی دشمنان ملت شود.

رهبر در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه باید پای‌بند به اسلام، اخلاق و انسانیت باشد و همه مسؤولان دانشگاهی و همچنین اساتید و دانشجویان دقت کنند از کنار این قضایا به صورت کلیشه‌ای عبور نکنند و در انتخاب سایر مدیران و نظارت بر کار آن‌ها نیز جدی داشته باشند چرا که مصالحه بر سر ارزش‌ها در دانشگاه‌ها جایز نیست.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.