سرویس: اجتماعی 16:04 - پنجشنبه 04 آبان 1396

امام جمعه اصفهان:

زاینده‌رود با اعمال قانون و تقسیم درست آب ساماندهی شود

امام جمعه اصفهان گفت: زاینده رود باید با اعمال قانون و تقسیم درست آب از سوی دستگاه‌های متولی دولتی، ساماندهی شود.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بر معیارهای مورد تایید در انتصابات مدیران تأکید و بومی بودن در انتصاب مدیران را دارای اولویت ندانست.

وی با تأکید بر لزوم جاری بودن دائمی آب زاینده رود، آب را انفال و متعلق به عموم دانست و افزود: زاینده رود باید با اعمال قانون و تقسیم درست آب از سوی دستگاه‌های متولی دولتی، ساماندهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در این دیدار خواستار پیگیری اصلاح قانون جرائم زیست محیطی برای اختصاص بخشی از این جرائم به تامین اعتبارات مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به کمبود شدید منابع مالی این دستگاه حاکمیتی – نظارتی شد و بر رفع نواقص قانون معادن به لحاظ اشتغال زا بودن این حوزه تاکید کرد.

وی در این دیدار، اجرای طرح درختکاری در حاشیه جاده ورودی شرق اصفهان به منظور جلوگیری از انتشار ریزگردها را به مسئولان محیط زیست استان توصیه کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان بر لزوم تداوم برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان و تامین حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌ها؛ تاثیرات منفی و تبعات اجتماعی و اقتصادی خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی بر چندین استان تاکید کرد.

سید رحمان دانیالی با اشاره به توجه به اقتصاد مقاومتی در همه امور، توسعه صنایع پاک از جمله صنعت گردشگری را به عنوان مهمترین فعالیت اشتغالزا همسو با محیط زیست دانست و گفت: توسعه صنایع پاک باید با حمایت و مشارکت بین بخشی محقق شود.

وی با اشاره به لزوم تحقق سیاست‌های زیست محیطی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه فرهنگ محیط زیست، خواستار عضویت اداره کل حفاظت محیط زیست در شورای فرهنگ عمومی استان و توسعه فرهنگ وقف و نذر محیط زیستی از سوی علمای حوزه‌های علمیه شد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.