سرویس: اخبار شهرستان 15:56 - چهارشنبه 03 آبان 1396

در محور شهر زیار به اصفهان؛

برخورد پژو با تیر چراغ برق جان جوان زیاری را گرفت/ تصویر

صبح امروز در محور شهر زیار به اصفهان، بر اثر برخورد خودروی پژو پارس به تیر چراغ برق حاشیه خیابان، راننده در دم جان باخت.

به گزارش اصفهان شرق، بر اثر حادثه برخورد خودروی پژو پارس با تیرچراغ برق در جاده شهر زیار به طرف اصفهان، متاسفانه راننده جان خود را از دست داد.

در این تصادف دلخراش خودروی محمد حق شناس جوان 24 ساله زیاری به تیر چراغ برق برخورد کرد و با فوت این جوان داغ سنگینی را بر دل خانواده گذاشت.

شورای شهر زیار در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به زمان وقوع حادثه گفت: این حادثه حوالی ساعت 9 صبح رخ داد و اقدامات زودهنگام مردم و اورژانس نیز نتوانست جان جوان را از مرگ نجات دهد.

رسول فاتحی افزود: مسئولان توجه داشته باشند که در طول چند سال گذشته این چندمین حادثه ای بوده است که منجر به فوت یک شهروند شده و باید علل این حوادث را بررسی و با تامل به مشکلات جاده و ترمیم آسفالت این مسیر همت گمارند تا از وقوع این حوادث دلخراش کاسته شود.

وی تصریح کرد: از مسئولان خواستاریم تا نگاه ویژه ای به ایمن کردن جاده های بین شهری داشته باشند زیرا این مسیرها روزانه شاهد تردد بسیاری از شهروندان است و باید مسیری بدون خطر را به مردم هدیه کرد.

شورای شهر زیار با اشاره به اینکه همه باید برای کم کردن مشکلات و وقوع تصادفات تلاش برنامه ریزی شده ای انجام دهند، خاطرنشان کرد: گاهی سرعت وسایل، بالا رفته و کنترل ماشین از دست راننده خارج می شود ولی اگر بتوان به صورت کامل تیرهای چراغ برق را از حاشیه جاده ها کنار برد و پل ها را به صورت ایمن با گاردریل پوشاند، با انحراف وسایل کم تر شاهد این حوادث فوتی هستیم.

*تحلیل سردبیر

البته گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که جوانان نیز باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا بتوانند کنترل مناسبی بر وسیله نقلیه در برخورد با خطر داشته باشند.

ولیکن جدای از حادثه امروز، در بررسی کلی باید گفت؛ علی رغم دوبانده بودن مسیر و نصب علائم ایمنی، متاسفانه سرعت بالای رانندگان و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی، هنوز در محور زیار به اصفهان حوادث جرحی و فوتی بسیار برجای می گذارد.

آنچه مشهود است، اگه دو برابر تعداد سرعت گیرهای مسیر 25 کیلومتری زیار به اصفهان سرعت گیر نصب شود و یا موارد ایمنی کاملی بر حاشیه جاده برقرار باشد ولی رانندگان به مقررات رانندگی پایبند نباشند، نمی توان جلوی حوادث را گرفت.

خانواده ها نیز باید با آموزش های لازم به فرزندان، تا حدودی از وقوع این حوادث جلوگیری کنند.

مسئولان اعم از بخشدار، مسئولان نیروی انتظامی و شورای شهر و روستا باید به برگزاری کلاس های آگاهی بخش برای نوجوانان و جوانان منطقه براآن جنوبی مبادرت کنند تا بتوان زمینه رخ داد حوادث اعم از جاده ای را کاهش داد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.