اصفهان شرق

ناوگان حمل و نقل جاده ای در بخش کویری جرقویه علیا تعریف نشده است/ لزوم سرویس مناسب عمومی در تردد بین جاده ای

کدخبر: 148659
1396/08/03 در ساعت 02:23

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، زندگی در روستاها به سیستم حمل و نقل چندگانه وابسته است که کار انتقال مردم و کالاهای تولیدی و مصرفی را به طور سریع از حالت های مختلف و در زمان ها و مکان های مختلف یعنی هرجا که نیاز باشد به نحو موثر و کارآمد انجام می دهد. حفظ ارتباطات میان مناطق شهری و روستایی بسیار با اهمیت است که در اقتصاد سالم، بهداشت عمومی و ساختار اجتماعی وروستایی تاثیر موثر و کارآمدی دارد.

برنامه ریزی موثر و کارآمد ترابری سیستم حمل و نقل را بهبود داده و به تامین کیفیت زندگی و اقتصاد در مناطق روستایی و شهری کمک می کند و سطح عمومی آنها را ارتقاء می دهد.

با توجه به مهم بودن موضوع به سراغ حسین بهزاد فر بخشدار منطقه رفتیم تا از مشکلات حمل و نقل در منطقه بیشتر با خبر شویم.

بخشدار جرقویه علیا در گفتگوی با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به وجود مشکلات زیادی در ناوگان حمل و نقل گفت: در منطقه جرقویه بعلت بعد مسافت از مرکز استان، ناوگان حمل و نقلی تعریف نشده است و حتی سرویس های عمومی کوچک نیز وجود ندارد مثلا: نبود سرویس دانش آموزی که یکی از مهمترین خواسته های والدین بوده و هست، نبود سرویس معلمانی که از اصفهان به منطقه می آیند، نبود سرویس مناسب عمومی رفت و آمد در داخل شهر و روستاها اعم از مینی بوس، تاکسی و واحد، عدم وجود دفاتر تاکسی تلفنی، تردد زیاد تریلر و کامیون از جاده اصلی شهر.

حسین بهزادفر در پاسخ سوال خبرنگار اصفهان شرق مبنی بر راهکارهای موجود برای حل این مشکلات چنین عنوان کرد: با توجه به عدم وجود اتوبوس و مینی بوس شخصی در بخش اداره آموزش پرورش برای سرویس دانش آموزان، با هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش اقدام به خرید اتوبوس جدید یا انتقال اتوبوس های موجود در استان کرده و همزمان پست راننده را هم پیش بینی کند.

وی درخصوص قوانین وضع شده برای ماشین های بزرگ افزود: در این رابطه باید برای کامیون ها مجوز دریافت عوارض تردد برای شهرداری و دهیاری ها دریافت تا در جهت منافع عمومی و بهسازی معابر هزینه گردد و یا قانونی که در خصوص برگشت ۱۵ درصد از عوارض و مالیات دریافتی از معادن به محل استقرار آنهاست. اجرایی شود.

بخشدار جرقویه علیا بااشاره به اینکه هدف حمل ونقل سهل مردم است، خاطرنشان کرد: برای سرویس های عبور و مرور عمومی یا طرح مشارکتی بین شهرداری های مسیر اصفهان به منظور تامین خودروی حمل نقل، اجرا و یا امتیاز تاکسی خط ویژه در این مسیر به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/ احمد صادقی