سرویس: اجتماعی 11:55 - چهارشنبه 03 آبان 1396

در جلسه مخاطرات زلزله در اصفهان مطرح شد

نشست و فرونشست زمین حاصل مصرف بیش از حد آب‌های زیر زمینی

در جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، پیرامون لغزش لایه‌های زمین، از بحران کمبود آب به‌عنوان عامل اصلی نشست و فرونشست زمین یاد شد.

به گزارش اصفهان شرق، کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان شهرسازی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل نظارت ارزیابی سازمان زمین‌شناسی کشور و اعضای این کارگروه از دستگاه‌های اجرایی مختلف برگزار شد.

حجت‌الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در مواقع ضروری و خطرات طبیعی معین استان تهران است، اظهار داشت: استان اصفهان به‌عنوان معین پایتخت در مواقع ضروری باید آمادگی لازم را در مواقع بحران داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه را برای رفع بحران و مشکلات موجود در سطح استان اعمال کند.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان مصرف بیش‌ازحد آب عامل وقوع نشست‌ها و فرونشست‌ها در مناطق مختلف است، همچنین فرونشست یک زلزله خاموش است که باید اطلاع‌رسانی کافی و آموزش‌های لازم جهت مصرف بهینه آب‌های زیرزمینی به مردم و کشاورزان داده شود.

اعضای کارگروه موظف به ارائه راهکارهای مؤثر هستند

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر انجام مصوبات این کارگروه توسط دستگاه‌های عضو، از دستگاه‌های مربوطه خواست، در راستای مشارکت و پیگیری لازم جهت رفع مشکلات اقدام کنند. وی اظهار داشت: تمامی اعضا موظف هستند تا به‌صورت نقطه‌ای برای مناطق موردنظر مطالعه و پیگیری کرده و راهکارهای مؤثر در هر حوزه را ارائه کنند.

محمدرضا هزاره مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان زمین‌شناسی کشور، مسئله بحران آب در کشور را امری جدی و مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: در بحث بحران آب هشدار داده‌ایم که در حال حاضر جدی‌ترین بحران در سطح جهان است و لازم است تا مردم با عواقب مصرف بیش‌ازحد آب و حفر چاه‌های غیرمجاز آشنا شوند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.