سرویس: اخبار شهرستان 11:52 - سه شنبه 02 آبان 1396

بمناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد؛

یک روز با ورزش در دبیرستان شهید منصوری شهر حسن آباد/ تصاویر

دانش آموزان و دبیران دبیرستان شهید منصوری شهر حسن آباد صبح امروز با حضور در پارک خانواده شهر، یک روز شاد را با ورزش سپری کردند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

در میان کشورهای مشرق زمین، ایران، تنها کشوری بود که در نظام تعلیم و تربیت خود، بیشترین اولویت را به تربیت بدنی و ورزش می داد. در یکی از کتاب های باستانی آمده است: ورزش در ایران باستان، با هدف سلامت، شادابی و آماده بودن برای دفاع از وطن پا گرفت و هدف اصلی آن، تربیت جوانان بود. تیراندازی، کوه نوردی، شمشیرزنی، دو، اسب دوانی، شترسواری، ارابه رانی،شنا و کشتی، در این مرز و بوم رواج داشت.

صبح امروز نیز به مناسبت هفته تربیت بدنی ویژه برنامه ورزشی در دبیرستان شهید منصوری شهر حسن آباد برگزار شد.

مسئول تربیت بدنی دبیرستان شهید منصوری با ابراز تاسف از کم شدن اهمیت ورزش در بین جوانان و نوجوانان و افزایش بیماری های قلبی عروقی، فشار خون و چربی به اهمیت ورزش از جنبه های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از جنبه های مهم ورزش آثار فردی آن است و حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود.

احمد منصوری به اهمیت روانی ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش، همان طور که بر جسم آدمی تأثیر می گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد و یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است زیرا ورزشکاران موفق، خود ساخته بوده و در برابر مشکلات، مقاوم تر هستند.

وی از دانش آموزان خواست دربرنامه زندگی خود ورزش را فراموش نکنند و از مسئولان نیز خواست تا برنامه های ورزش های همگانی را فرهنگ سازی کنند.

همچنین از طرف تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش نیز یک سری مسابقات دارت بین همکاران فرهنگی برگزار شد که در این مسابقات علیرضا صادقی مقام اول، مهدی غفوری مقام دوم و سعید منصوری مقام سوم را بدست اوردند که حوایزی نیز از طرف مدیریت آموزش وپرورش به این افراد اهدا شد.

انتهای پیام/ خبر و عکس از احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.