اصفهان شرق

تولید باران مصنوعی برای جاری شدن آب در زاینده رود/ توجه به حضور جوانان در عرصه های مدیریتی

کدخبر: 148591
1396/08/02 در ساعت 10:11

به گزارش اصفهان شرق، پورمحمد شریعتی نیا در برنامه ” اینجا اصفهان” اظهار کرد: ۵۰ درصد از جمعیت شهر را زنان تشکیل می دهند این در حالی است که متاسفانه جامعه بیشتر اوقات به زنان و جوانان نگاه ابزاری دارد.

وی افزود: زمانی که می خواهیم برای خود تبلیغاتی ایجاد کنیم شعار جوان گرایی و حمایت از زنان می دهیم اما متاسفانه درمواقع لزوم و درحوزه های مدیریتی و تصمیم گیری ها به حضور زنان و جوانان توجه نمی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جوانان دارای ابتکار و نبوغ فکری هستند از همین رو نباید به آنان نگاه ابزاری داشت چرا که آنان می توانند مسئولیت های جامعه را به دوش و به مقصد برسانند، تاکید کرد: متاسفانه نگاه ابزاری گروه ها، احزاب ها و افراد به جوانان باعث دلزدگی واز بین رفتن امید آنان نسبت به حاکمیت و مدیران شده است.

باید به حضور جوانان و زنان در عرصه های مدیریتی توجه شود

شریعتی نیا اضافه کرد: ازهمین رو باید مدیران، سیاستگذاران و تصمیم سازان زمینه و بسترحضور زنان و جوانان را در حوزه های مدیریتی و تصمیم گیری ایجاد کنند.

وی گفت: همچنین شهردار اصفهان نیز باید به قشر جوان و زنان برای حوزه های مدیریتی، تصمیم سازی و تصمیم گیریها توجه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه اصفهان یک شهر بین المللی و جز ۱۰  شهر برتر از نظر میراث فرهنگی و آثار باستانی است، اضافه کرد: شهر اصفهان خواهرخواندگی های بسیاری با دیگر کشورها دارد براین اساس می توانند از پتانسیل های جهان در زمینه های اشتغال ، سرمایه گذاری برای برنامه های آینده ، ایجاد شادی و نشاط شهر و شهروندان استفاده کند.

شریعتی نیا با بیان اینکه اصفهان باید تعاملات خود را با شهرها وکشورهای خواهرخواننده خود ادامه دهد، افزود: اصفهان باید تعاملات خود را با شهرها و کشورهای خواهر خوانده در زمینه های فناوری های جدید، علوم، ساختارها و تعاملات نیروی انسانی افزایش دهد.

وی تاکید کرد: اصفهان یک شهرتاریخی است ازهمین رو باید برنامه ریزی های دقیقی برای شهر انجام دهیم تا از اثراتی که از گذشتگان برجای مانده دیگران نیز بتوانند استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهراصفهان اضافه کرد: پل خواجو، سی و سه پل ، میدان امام (ره) و دیگر آثار باستانی شهر هرروز در معرض دید شهروندان است و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد خیلی ساده از کنار اماکن تاریخی عبور کنند اما همین آثار تاریخی باعث شگفتی گردشگران خارجی می شود.

شریعتی نیا با بیان اینکه آثار تاریخی می توانند در توسعه گردشگری موثر باشد، افزود: ازهمین رو باید بسترهای گردشگری برای گردشگران مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای دوره پنجم شورای شهرتوسعه گردشگری را در اولویت خود قرارداده اند تا نقدینگی افزایش یابد، اظهارکرد: با افزایش نقدینگی کسب و کار شهروندان و چرخ اقتصاد شهر نیز رونق مییابد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی که افراد از بیرون به شهر اصفهان نگاه می شود فکرمی کنند شهر برخوردار است اما حاشیه و برخی از مناطق شهرمحروم هستند از همین رو عدالت محوری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

اعتبارات شهرداری مرکزی و شهرداری های مناطق برخوردار باید به مناطق محروم تزریق شود

شریعتی نیا عنوان کرد: از اعتبارات شهرداری مرکزی و شهرداری های مناطق برخوردار باید به مناطق محروم تزریق شود تا مراکز فرهنگی، مراکز عمومی و بوستان در مناطق محروم احداث شود.

وی با بیان اینکه احداث فرهنگسرا، کتابخانه و فضای سبز درحاشیه شهر ضروری است، اظهارکرد: درهمین راستا باید درتوزیع اعتبارات به مناطق محروم بیشتر توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهراصفهان با اشاره به اینکه درگذشته واکنون اعتباراتی برای مناطق محروم در نظرگرفته شده است، ادامه داد: در سالجاری به دلیل بدهی های شهرداری هنوز بودجه ای به مناطق محروم اختصاص نیافته است.

شریعتی نیا در ادامه با بیان اینکه عدالت محوری یکی از شعارهای زمان تبلیغاتی بود که باید این امر تحقق یابد، اظهار کرد: در این راستا باید به حاشیه شهرها توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان و مدیران دستگاه های اجرایی باید به شهرستان های اطراف توجه داشته باشند چراکه این افراد به دلیل خشکی، قنات و چاهای خود مجبور به مهاجرت شده اند، تاکید کرد: باید توزیع امکانات به شهرستان های اطراف مانند آب ، برق  و غیره به خوبی انجام شود.

عضو شورای اسلای شهر اصفهان با اشاره به اینکه عدم ارائه خدمات شهری به حاشیه شهر باعث شده تا حاشیه نشینی به یک معضل تبدیل شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم حاشیه نشینی وجود نداشته باشد باید به مناطق پیرامونی توجه شود.

شریعتی نیا با بیان اینکه در اطراف اصفهان شهرها و شهرستان های محرومی وجود دارد، اظهار کرد: مناطق شرق و غرب شهر تشنه آب هستند و این مهم نیز باعث مهاجرت افراد شده است.

وی با تاکید براینکه شهرها و شهرستانهای محروم شرق وغرب اصفهان بیشترکشاورز هستند که به دلیل کمبود آب مجبور به مهاجرت شدند، ادامه داد: لذا باید زیر ساخت ها برای این افراد ایجاد شود تا در شهر خود مانده و به کسب و کار بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه هرکسی به هرمکانی تعلق داشته باشد سعی می کند آن مکان را آباد و شاداب نگه دارد، اضافه کرد: ازهمین رو هر فردی که وارد اصفهان می شود باید به اصفهان حس تعلق داشته باشد و خود را اصفهانی بداند چرا که احساس آنان باعث می شود تا شهر را پویا نگه دارند.

شریعتی نیا افزود: جوانان نیز باید به اصفهانی بودن خود افتخار کنند چرا که اگر با اصفهان دوستی و احساس تعلق اصفهانی بودن را در خود ایجاد کنیم به طورحتم شهر را پر نشاط تر از گذشته می بینیم.

 وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رودخانه زاینده رود اظهار کرد: مطالعات نشان داده جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود باعث ایجاد نشاط در بین شهروندان می شود بر این اساس باید آستین خود را برای جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود بالا بزینم.

تولید باران مصنوعی برای جاری شدن آب در زاینده رود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: برنامه ریزی هایی برای تولید باران مصنوعی انجام شده که امیدواریم شورای شهر و شهرداری اصفهان مطالعاتی که برای باران مصنوعی انجام شده را پیگیری کنند تا آب در رودخانه اصفهان به صورت دائمی جاری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اتاق شیشه ای یکی از مباحث خوب مدیریتی است که در جهت شفاف سازی مطرح می شود، گفت: با شفاف سازی فعالیت ها و امور اعتماد شهروندان به خدمتگزاران خود بیشتر می شود.

انتهای پیام/ایمنا