سرویس: غیر تولیدی » نقلی 23:35 - دوشنبه 26 اسفند 1392

مدیر آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مطرح کرد

جلوگیری از هدر رفت آب در شرق اصفهان

مدیر آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در یک ماه اخیر 13 مورد عملیات نشت‌گیری در 11 محل بر روی خطوط انتقال هزار میلی‌متری شرق استان اصفهان اجرا شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، ناصر اکبری هدف از اجرای این عملیات را جلوگیری از هدر رفت آب عنوان و اظهار کرد: به دنبال اجرای این عملیات از حدود 20 لیتر هدر رفت آب در ثانیه جلوگیری به عمل آمد که این مهم در شرایطی که استان اصفهان در بحران کم‌آبی به سر می‌برد بسیار حائز اهمیت است زیرا هر قطره آب باید به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه اجرای 9 مورد عملیات نشت‌گیری بدون قطعی آب صورت گرفت، خاطرنشان کرد: نشت‌گیری‌هایی که بر روی خطوط انتقال هزار میلی‌متری شرق استان انجام پذیرفت 9 مورد آن بدون هیچ گونه قطعی بوده که در این عملیات 15 شاخه 7 متر و 15 سانتی فولادی جایگزین لوله بتنی پیش تنیده حادثه دیده شد.

مدیر آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: خطوط انتقال هزار میلی‌متری شرق استان در سال 85 از منبع گورت تا سه راه تیمیارت به طول 35 کیلومتر با لوله‌هایی از جنس بتنی پیش تنیده اجرا گردیده است.

اکبری به چگونگی اجرای این عملیات پرداخت و بیان کرد: در حین اجرای عملیات آب شرب شهرهای کوهپایه، هرند، تودشک، نائین، اژیه، ورزنه، جرقویه و بیش از 50 روستای در طول مسیر قطع نگردید و خطوط موازی جایگزین خطوط دارای نشتی شدند.

این در حالی است که بازسازی و ترمیم هر حادثه حدود 6 ساعت به طول انجامید که توسط یک اکیپ 18 نفری این حوادث مهار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.