اصفهان شرق

اربعین امسال نایب شهدا باشید/ اجرای طرح «نایب شهید» در اربعین

کدخبر: 148420
1396/07/30 در ساعت 13:10

به گزارش اصفهان شرق، سید علی قریشی ضمن اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین امام حسین(ع) فرصت مناسبی است که به برکت امام حسین(ع) ایجاد شده است و راهپیمایی بزرگ اربعین عنایتی الهی بوده که در شرایط فعلی در اختیار مسلمانان جهان قرار گرفته است.

وی افزود: ملت بزرگوار ایران باید از اربعین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نهایت استفاده را ببرد، با عنایت به اینکه زائران اربعین از مشهد شهیدان، محل شهادت شهدای دفاع مقدس عبور می‌کنند و با توجه به اینکه شهدای گران‌قدر پیوند ناگسستنی با سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارند و در مسیر نهضت عاشورا حرکت کرده‌اند طرح «نایب شهید» به صورت داوطلبانه در اربعین امسال اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: طبق این طرح هر زائر یک شهید را انتخاب می‌کند و در مسیر پیاده‌روی و زیارت مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) با معرفی حضرت امام حسین(ع) و یارانش و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس به عالم با تمام همت خویش مروج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

وی بیان داشت: در موکب‌هایی در ایران و عراق نمایندگان جمهوری اسلامی حضور دارند و فهرست شهدا را در اختیار دارند، افراد با مراجعه به این موکب‌ها نام یک شهید را انتخاب می‌کنند و به نیابت از این شهید به سفر اربعین می‌روند و در طول سفر سعی می‌کند مروج فرهنگ ایثارگری باشند.

قریشی در پایان عنوان کرد: مردم شهرهای مختلف نسبت به علاقه خود به هر شهید نام وی را انتخاب می‌کنند و به نیابت از این شهید سفر را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/فارس