سرویس: اخبار شهرستان 15:46 - جمعه 28 مهر 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

دولت در پرداخت وجه گندم کشاورزان شرق اصفهان کاهلی کرد

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: کشاورزی که زحمت کشیده و حاصل تلاش خود را به دولت فروخته است ولی متاسفانه دولت با بی توجهی به وضعیت کشاورزان پنجاه درصد وجه گندم را به کشاورزان پرداخت نکرده است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران به نقش امام در جامعه قرآنی اشاره و گفت: در جامعه اسلامی امام نقش محور را دارد و مردم حول محور او قرار می گیرند؛ هماهنگونه که امیرالمومنین(ع) می فرماید: در حالی جایگاه مرا غصب کردند که می دانستند من محور جامعه هستم.

حجت الاسلام اسماعیل شا محمدی افزود: نقش امام در جامعه همانند نقش قلب در بدن است و همانگونه که اگر خون به بعضی از اعضا نرساند آن عضو فلج می شود اگر جامعه ای امام نداشته باشد ان جامعه فلج خواهد شد.

وی به آیاتی از قرآن اشاره و تصریح کرد: امام باعث می شود جامعه دچار عذاب نشود همانگونه که در خدا در قرآن می فرماید تا پیامبر در جامعه وجود دارد و مردم استغفار کنند این جامعه دچار عذاب الهی نخواهد شد.

امام جمعه ورزنه به روایتی از امام رضا(ع)  اشاره و بیان کرد: امام نقش زمامداری دین را دارد و مصلحت دنیا، عزت مسلمین و قبولی نماز، حج و جهاد مسلمانان با حضور امام و پذیرش ولایت است.

وی در فراز دیگر خطبه ها به سخنان سخیف رئیس جمهور امریکا اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنانی علیه ملت ایران اسلامی، نظام وسپاه پاسداران مردم مسلمان ایران را یاغی و تروریست معرفی می کند در صورتی که خود تروریست پرور است و بعد از اینهمه خوش خدمتی برخی برای آمریکا در این چند سال گذشته، مزد آنها همین بود که ملت را یاغی وترویست معرفی می کند.

حجت الاسلام شامحمدی خاطرنشان کرد: به آن دسته از مسئولانی که هنوز آمریکا را نشناخته اند توصیه می کنیم یک واحد آمریکا شناسی و دشمن شناسی بخوانند تا وقتی رهبری می گوید من خوشبین به آمریکا و مذاکرات نیستم را با یک واقع بینی درست ببینند.

وی به وحدت حول محور ولایت فقیه  اشاره و گفت: ملت ایران همیشه وحدت داشتند و دارند و این وحدت حول محور ولایت فقیه است نه حول محور غربگریان و علاقمندان به آمریکایی که دشمنی او نسبت به نظام اسلامی و ملت ایران روز افزون شده است سفارش می کنیم بر مسیر ولایت بیاید.

امام جمعه ورزنه به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند عده ای از 100سال پیش می گویند ذیل غرب قرار گرفتن مایه پیشرفت خواهد وامروز هم تفاله های آنها چنین می گویند 50سال در دوره پهلوی ذیل غرب بودیم چه پیشرفتی حاصل شد در طول تاریخ هیچ ملتی همانند ملت ایران در دوره انقلاب مورد هجمه دشمن وتحریم های ناجوان مردانه نبوده ولی با همه این هجمه ها کشور در حال پیشرفت ورشد بوده است آمریکا همواره در پی تحقیر ملت ها بوده ولی به برکت انقلاب اسلامی در ایران موفق نبوده و نخواهد شد.

وی به مراسم بزرگ اربعین اشاره و با انتقاد از دولت بیان کرد: دولت عراق تمام امکانات خود را در جهت پذیرایی از زائران امام حسین(ع) و در رفاه بودن مردم بسیج کرده است ولی متاسفانه در دولت ما معاون وزیر راه در تلاش است هزینه های این سفر را دو برابر کند.

حجت الاسلام شا محمدی به پرداخت نشدن وجه گندم خریداری شده از کشاورزان اشاره و اظهار کرد: کشاورزی که زحمت کشیده و حاصل تلاش خود را به دولت فروخته است ولی متاسفانه دولت با بی توجهی به وضعیت کشاورزان پنجاه درصد وجه گندم را به کشاورزان پرداخت نکرده است چرا دولتی که باید در رفاه حال مردم تلاش کند توجهی به مطالبات مردم نمی کند.

امام جمعه ورزنه به رهاسازی آب کشاورزی جهت کشت پاییزه اشاره و افزود: امروز برای مردم منطقه شرق اصفهان و بخصوص بخش بن رود و شهر ورزنه رها سازی آب کشاورزی برای کشت پاییزه یک ضرورت است و مسئولان استانی جوابگوی مطالبات کشاورزان باشند و باید برای رها سازی آب کشاورزی برنامه ریزی کنند و تلاش کنند که حق کشاورزان تلاشگر ضایع نشود.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.