سرویس: اجتماعی 14:14 - جمعه 28 مهر 1396

قابل توجه مسئولان بهداشتی استان؛

تراژدی مظلومترین درمانگاه شرق اصفهان در جرقویه علیا/ گزارش مردمی

بخش جرقویه علیا به دلیل پراکنده بسیار و بُعد مسافت زیاد تا مرکز کلان شهر اصفهان، نیازمند توجه بیشتر مسئولان بهداشت و درمان استان اصفهان به تجهیز درمانگاه و مراکز بهداشتی درمانی است.

به گزارش اصفهان شرق، یکی از مشکلات اساسی شهر حسن آباد نبود امکانات( داروخانه، آزمایشگاه و …) در مرکز بهداشتی درمانی شهر است.

خبرنگار اصفهان شرق در مورد این مشکل با چند تن از شهروندان که در این مرکز بودند، گفتگویی انجام داده که شرح ذیل است.

یکی از شهروندان گفت: مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد در زمان قبل از انقلاب ساخته شد و بعد از انقلاب دارای داروخانه، آزمایشگاه کامل بود و در آن زمان که در کشور با کمبود پزشک مواجه بودیم پزشکانی از هند، بنگلادش و پاکستان در این مرکز طبابت می کردند و هر پزشکی چندین سال در این مرکز ساکن می شد ولی امروزه که مسئولان ما هر روز در پشت تریبون ها حرف از پیشرفت و توسعه سر می دهند این مرکز به جای تکمیل شدن، از چندین سال پیش از امکانات آن کاسته شده است.

این شهروند که خواست نامش فاش نشود در ادامه افزود: امروز این مرکز نه دارای داروخانه، نه دارای آزمایشگاه و نه پزشک ثابت است مگر ما در این منطقه محروم چه گناهی کردیم که از این امکانات اولیه و واجب محروم هستیم.

صادقی شهروند دیگر حسن آباد به ثابت نبودن پزشک در منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: در گذشته کارگاه های آموزشی برای مردم به صورت فیلم حتی در مساجد می گذاشتند ولی امروز که امکانات بیشتر است به راحتی از کنارش رد می شوند، در صورتی که با وجود پزشک ثابت در شهر و دسترسی راحت افراد به پزشک، می توان پیگیری بهتری بر مسائل درمانی انجام گیرد.

وی از کمبود آزمایشگاه مجهز در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: مردم از نبود آزمایشگاه مجهز در شهر حسن آباد گله مند هستند زیرا طول مدت جوابگیری به آزمایشات به دلیل بردن نمونه آزمایش به ورزنه یا اصفهان، باعث میشود که جواب در زمان مورد نظر به دست بیمار نرسد و باید مسئولان بهداشت به این امر ورود پیدا کرده و پیگیری تا حصول نتیجه را انجام دهند.

از مسئولان مربوطه می خواهیم که به این موضوع به طور جدی رسیدگی کنند زیرا منطقه جرقویه علیا وسیغ ترین منطقه اصفهان از نظر پراکندگی است ولی در این منطقه چه روستاها چه شهر حسن آباد، مرکز بهداشتی درمانی مجهزی وجود ندارد و مردم از دورترین نقطه باید نزدیک به 200 کیلومتر را با مشکلات زیادی طی کنند تا به اصفهان برسند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “تراژدی مظلومترین درمانگاه شرق اصفهان در جرقویه علیا/ گزارش مردمی”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    چه گویم که نا گفتنش بهتره
    نمی دونم چرا جاهایی مثل حسن اباد و نصراباد که بیستر تو صحنه هستند بیشتر مورد بی مهری قرار می گیرند و به جای افزایش امکانات مشکلاتشان را زیاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.