سرویس: اقتصادی 10:45 - پنجشنبه 27 مهر 1396

فولادگر تأکید کرد

ضرورت تسری نظام استاندارد به همه کالاها و خدمات/ سند نظام استاندارد هرچه سریع‌تر تدوین شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام استاندارد ملی باید به تمامی کالاها و خدمات تسری پیدا کند که برای تحقق این امر باید فرابخشی عمل کرد اما بخش‌ها زیر بار یک نظام استاندارد واحد نمی‌روند.

به گزارش اصفهان شرق،حمیدرضا فولادگر در همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای استان اصفهان اظهار کرد: فرهنگ دینی و ملی ایران همواره گویای پیشگام بودن در ارتقای بهره‌وری و کیفیت این کشور بوده است.

وی افزود: ایران باستان پیشتاز بسیاری از فنون توسعه شهری و تولید محصولات بوده است؛ بسیاری از معیارهای کنونی کیفیت و استاندارد مثل سیستم‌های اندازه‌گیری و مقیاس برای نخستین بار در کشور ایران ابداع شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سند چشم‌انداز ایران باید در سال 1404جایگاه نخست علم و فناوری و اقتصاد را در منطقه به دست آورد و این چکیده‌ مهمی از اهداف سند چشم‌انداز است؛ به دست آوردن جایگاه علم و اقتصاد میان کشورهای منطقه نیازمند رقابت است و رقابت‌پذیری نیز بدون افزایش بهره‌وری حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری تنها با بهبود کیفیت حاصل خواهد شد، بنابراین اگر ایران بخواهد به اهداف سند چشم‌انداز 1404 برسد راهی جز ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ندارد؛ سیاست‌هایی که بعد از سند چشم‌انداز به عنوان خط مشی نظام تعریف شده همگی مستلزم رعایت کیفیت و استاندارد هستند.

فولادگر عنوان داشت: رقابت‌پذیری و کیفیت 2 موضوع به هم وابسته است و جدای از یکدیگر نیست؛ یکی از بندهای اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش پوشش استاندارد بر کلیه محصولات داخلی و ترویج آن است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه و سند نظام استاندارد و مدیریت کیفیت کشور باید هرچه سریع‌تر تدوین شود؛ استاندارد دیگر با تعریف قبلی در جهان شناخته نمی‌شود بلکه غیر از صنعت و تولید، نظام استاندارد به همه کالاها و خدمات گسترش پیدا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نظام استاندارد ملی باید به تمامی کالاها و خدمات تسری پیدا کند که برای تحقق این امر باید فرابخشی عمل کرد اما بخش‌ها زیر بار یک نظام استاندارد واحد نمی‌روند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه 3 سازمان‌ استاندارد، غذا و دارو و دامپزشکی ناظر بر کیفیت کار زنبورداران برای تولید عسل هستند اما بسیاری از عسل‌هایی که در بازار توزیع می‌شود تقلبی است و عسل‌هایی که مردم استفاده می‌کنند، در واقع عسل نیست.

فولادگر در پایان تأکید کرد: کسی که هم واردکننده و هم بهره‌بردار است دیگر نمی‌تواند ناظر بر محصولات هم باشد و این امری منطقی است که در حقوق بین‌المللی، خصوصی و تجاری مطرح بوده است

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.