سرویس: اخبار شهرستان 16:24 - چهارشنبه 26 مهر 1396

امام جمعه ورزنه در گفتگو با اصفهان شرق:

سخنان ترامپ حاکی از عجز نظامی امریکاست/اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: بعد از تحریم های جدید امریکا، اتحادیه اروپا حاضر به پیروی نشده، البته نباید فراموش کرد اروپا و آمریکا در رفتارهای خود دو روی یک سکه هستند، دل خوش کردن به اروپا همان هزینه ای را دارد که دل خوش کردن به آمریکا داشت.

امام جمعه ورزنه در گفتگو با اصفهان شرق اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد سخنرانی رئیس جمهور کشوری که فرسنگ ها از فرهنگ و تمدن بدور است بودیم که درخصوص متمدن ترین و با فرهن گترین مردمان دنیا یعنی ایران اسلامی سخنانی به ناحق به زبان جاری کرده است.

سخنان ترامپ حاکی از عجز نظامی آنهاست

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی ادامه داد: او مردم ایران را یاغی و تروریست معرفی کرده که به نظر می رسد این مسئله از چند زاویه قابل بحث است؛ اول چرایی سخنرانی اینگونه ای توسط رئیس جمهور یک کشور به ظاهر قدرتمند است که اتفاقا سخنان ترامپ حاکی از عجز نظامی آنهاست.

وی با بیان این که در صورت توانمند بودن لزومی به این همه عصبانیت نبود؛ افزود: به قول رهبر عزیز انقلاب، آمریکای ها از این که نقشه های چندین ساله آن ها در منطقه غرب آسیا با حضور جمهوری اسلامی نقش برآب شده به شدت عصبانی و ناراحت هستند.

خطیب جمعه ورزنه با اشاره به این موضوع که آن ها به خوبی دریافته اند قدرت نظامی سیاسی و معنوی ایران در منطقه و جهان فوق قدرت آن هاست؛ تصریح کرد: نمونه آن این است که بعد از تصمیم آمریکا در خصوص تحریم های جدید تاکنون اتحادیه اروپا حاضر به پیروی و تقلید کورکورانه نشده و بالعکس با آن ها مخالفت هم کرده است.

دل خوش کردن به اروپا همان هزینه ای را دارد که دل خوش کردن به آمریکا داشت

حجت الاسلام شامحمدی تأکید کرد: باید دید تا آخر به همین منوال حرکت می کنند یا تسلیم سیاست های آمریکا می شوند، البته نباید فراموش کرد اروپا و آمریکا در رفتارهای خود دو روی یک سکه هستند و تفاوتی ندارند، دل خوش کردن به اروپا همان هزینه ای را دارد که دل خوش کردن به آمریکا داشت.

وی در ادامه گفت: مسئله دوم در خصوص تحریف جغرافیای کهن ایران اسلامی است، آنجا که به جای خلیج فارس از لفظ مجعول خلیج (ع ر ب ی) استفاده کرد که باید بگوییم کافیست به آرشیو سخنان خود مراجعه کنند تا حقیقت را از زبان خودشان بشنوند.

انسان دروغگو کم حافظه می شود

امام جمعه ورزنه با بیان این که در برخی اظهارات ترامپ به خلیج فارس تصریح شده؛ بیان داشت: از آنجایی که انسان دروغگو کم حافظه می شود، اظهارات خودش را فراموش کرده که البته تحریف جغرافیای غنی ایران اسلامی مورد اعتراض تمام مردم ایران به ویژه مسئولین قرار گرفت.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به رفتار برخی از دولت مردان نیز اظهار کرد: مسئولین کشور ترامپ را به مطالعه مجدد تاریخ و جغرافیا حواله دادند که لازم است در این میان خود این دوستان را توصیه به مطالعه دقیق تر تاریخ کنیم، چرا که در سال های اخیر همین افراد با تحریف تاریخ امام حسین(ع) از عاشورا درس مذاکره گرفتند که خب متاسفانه مجال را برای تحریف تاریخ و جغرافیای ایران توسط دشمنان فراهم کرد.

از تاریخ عبرت بگیرید

وی افزود: مسئله سوم شادی چند کشور متحجر و عقب افتاده و قبیله ای عربی به ویژه عربستان سعودی در این ماجراهاست که در پاسخ به این شادی ها باید متذکر شوم امروز منافع آمریکا توسط شما تأمین می شود، شما را به عنوان دوست قلمداد می کند و هرگاه نفت شما تمام شود مانند دستمال کاغذی مستعمل جایی جز سطل زباله ندارید.

خطیب جمعه ورزنه با بیان این که از تاریخ عبرت بگیرید؛ تصریح کرد: سرنوشت صدام و قذافی و حسنی مبارک را به یاد داشته باشید و به امید آن روز شب را صبح و صبح را به شب برسانید، خوی آمریکا خوی منفعت طلبی است، غریبه و آشنا هم برایش فرقی ندارد هر کس برایش نفع برساند حمایتش می کند و الا با او قلدر مابانه برخورد خواهد کرد.

وی در رابطه با سخنان ترامپ در تحریم سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، اذعان داشت: باید سخن امام خمینی رحمت الله علیه را در پاسخ شما بگویم که وقتی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی رابطه با ایران را قطع کرد، امام فرمودند اگر کارتر در تمام عمرش یک کار کرده باشد که به نفع مستضعفان باشد همین کار است چرا که سبب پیشرفت و اتکای به نفس ما می شود.

ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می کنیم

حجت الاسلام شامحمدی تصریح کرد: ما امروز به برکت خون شهدا و به برکت مجاهدت پاسداران عزیز در دنیا سربلند هستیم و انشاءالله انقلابمان را به دنیا صادر خواهیم کرد، سپاه پاسداران نیازی به حمایت آمریکا نداشته تا با تحریمش آسیبی ببیند.

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا را که سبب بغض ترامپ گردید فراموش نمی کنیم و بار دیگر جمله حضرت امام رحمت الله علیه را یادآور می شویم که فرمودند بدانید شما با یک قدرتی مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین می رود، غفلت نباید بکنید.

امام جمعه ورزنه خاطر نشان کرد: غفلت نکردن به این است که همه قوا، هرچه فریاد دارید، سر آمریکا بکشید، هرچه تظاهر دارید، بر ضد آن بکنید، ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می کنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم، از پای نمی نشینیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.