اصفهان شرق

راه اندازی خط مینی بوس در مسیر شهر زیار تا بهارستان با همکاری بخش خصوصی/ استقبال مردم از طرح بسیار کم است

کدخبر: 148138
1396/07/26 در ساعت 11:59

به گزارش اصفهان شرق، فاصله شهر زیار تا شهر بهارستان شاید به 20 کیلومتر هم نرسد ولی سختی در رفت و آمد شهروندان زیار و سه روستای رحیم آباد، روران و شیدان از جاده جرقویه به طرف بهارستان سال هاست به سختی صورت می پذیرفت به نحوی که اگر خانواده ای وسیله نقلیه شخصی نداشت، نمی توانست با امنیت خاطر به بهارستان برود و از امکانات شهری نظیر کلاس های آموزشی، استخر شنا و دیگر امکانات استفاده کند.

شهروندان در گزارش های مردمی مبنی بر بیان مشکلات منطقه، بارها این مساله را به عنوان مشکل حاد خانواده ها عنوان کرده بودند و به این واسطه پیگیری رسانه ای سایت اصفهان شرق از مسئولان محلی تا استانی آغاز شد.

این مساله به صورت گفتگوی رسانه ای از زمان بخشدار سابق تا کنون دنبال شد و مسئولان سعی در رفع این مشکل عمده منطقه ای داشتند تا اینکه از یک ماه قبل صدای چرخ دو مینی بوس برای تردد مسافران زیار تا بهارستان به در جاده جرقویه به قلعه شور شنیده شد.

این نکته را یادآور می شویم که کانال های محلی روستایی در روستای روران نیز همراه سایت و دیگر مردم این مشکل را بارها مطرح کردند.

دو سال قبل همزمان با اسفندماه نیز با پیگیری زیاد یه دستگاه ون به این مسیر اختصاص داده شد ولی با عدم استقبال مردمی، عمر این خدمت به یک ماه خلاصه شد و در این رابطه مردم مقصر اصلی ماجرا بودند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه حمل و نقل بهارستان در راه اندازی حمل و نقل زیار تا بهارستان همکاری خود با بخش خصوصی را انجام داد، گفت: بخش خصوصی با کرایه یارانه ای از یک ماه گذشته تا کنون با واگزاری دو دستگاه مینی بوس در مسیر زیار به بهارستان شروع به کار کرده است.

علیرضا حسینی اظهار کرد: ادامه این طرح منوط به استقبال مردم است و اگر مردم حضور کم رنگ در این رابطه داشته باشند قطعا سودکافی عاید این بخش نخواهد شد و شاهد توقف اجباری این طرح هستیم.

وی افزود: برنامه زمانبندی رفت و برگشت باید به صورت جزئی به مردم شهر زیار و روستاهای این مسیر قرار گیرد تا جوانان و بانوان که متقاضی اصلی این طرح بودند بتوانند به صورت مطلوب بهره مند شوند.

بخشدار با اشاره به اینکه مردم می توانند از طریق مسئولان محلی، حضور در دفتر و رسانه ها، مشکلات خود را با ما در میان بگذارند، خاطرنشان کرد: مسئولان پیگیر مشکلات هستند و تا حصول نتیجه همراه مردم هستند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق