سرویس: اجتماعی 13:00 - چهارشنبه 26 مهر 1396

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

کاربران شبکه های مجازی بافعال کردن رمز دوم از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: شهروندانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، باید مرحله دوم رمز خود را فعال کنند تا از دسترسی های غیر مجاز و آنلاین دیگران به اطلاعات شخصی خود در امان باشند.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: حدود ۴۷ میلیون نفر ایرانی در فضای مجازی تلگرام که یکی از شبکه های اجتماعی است، حضور دارند و مشغول تبادل اطلاعات هستند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نیز آمارها نشان می دهد بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند، بنابراین هر کدام از افراد نمی توانند در فضای مجازی خود را منفرد فرض کنند چرا که یک نفر در جمع ۴۷ میلیون نفر جامعه ایران قرار دارد و باید  در مدیریت اطلاعات شخصی بسیار محتاط عمل کند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امروزه در شرایطی به سر می بریم که موضوع مدیریت امنیت اطلاعات یکی از اصلی ترین و مهمترین راهبردها برای افراد به شمار می رود، تصریح کرد: پلیس فتا به عنوان وظیفه ثابت و راهبردی خود بر روی شبکه های مجازی اشرافیت دارد و با ناهنجاری ها و موارد نقض مقررات در فضای اجتماعی مطابق با  قانون مقابله با جرایم رایانه ای برخورد می کند، جرایم را احصا و با هماهنگی مقام قضایی مورد پیگیری قرار می دهد.

وی تاکید کرد: متأسفانه شهروندان از بابت نگهداری اطلاعات شخصی خود آسیب پذیر هستند، به خصوص در مواردی که  به موبایل فرد دسترسی های غیر مجاز ایجاد شده یا موبایل مورد سرقت قرار گرفته و شهروندان نگران اطلاعات خود هستند؛ بنابراین حفظ اطلاعات یکی از مهمترین محورهای کار در فضای مجازی است.

سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند حتماً مرحله دوم رمز خود را فعال کنند تا از دسترسی های غیر مجاز و آنلاین دیگران به اطلاعات شخصی خود، در امان باشند.

وی خاطرنشان کرد: رمز دوم شبکه های اجتماعی به مثابه  کلید گاوصندوقی است که انحصاراً در اختیار کاربر قرار می گیرد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین به شهروندانی که در فضای مجازی حضور دارند توصیه کرد امنیت دستگاه خود را با آنتی ویروس خوب و مدیریت اطلاعات در پروفایل ارتقا دهند.

وی افزود: اطلاعات برای شهروندان در فضای مجازی یک سرمایه تلقی می شود که اگر از آن صیانت نشود، مورد آسیب قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.