سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 16:11 - سه شنبه 25 مهر 1396

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس:

مجلس هفته آینده درباره رفتار رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند/ مذاکره جدیدی با ۵+۱ نخواهیم نداشت

مجلس هفته آینده درباره رفتار رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند/ مذاکره جدیدی با ۵+۱ نخواهیم نداشت

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در خصوص یاوه‌گویی‌های اخیر دونالد ترامپ و اقدام متقابل مجلس با تهدیدات وی اظهار داشت: قطعاً مجلس شورای اسلامی هفته آینده تصمیمات متناسبی با رفتار و اقدامات ترامپ خواهد داشت، پیش‌بینی من این است که آنچه در مجلس در خصوص بدعهدی آمریکا و مقابله با تهدیدات آمریکا و خصوصاً شخص ترامپ بیان شود، با یک اجماع کامل به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: این اجماع به این دلیل است که تهدیدات آمریکا باعث شد در این مسأله اساسی که به کل کشور و کلیت نظام برمی‌گردد همه جریان‌ها، گروه‌ها و اشخاص به نحوی هماهنگ شوند و در واقع جلوی تهدید اصلی آمریکایی‌ها که دوقطبی‌سازی جامعه بود، را بگیرند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همین شیب و وحدت کلمه‌ای که در کشور وجود دارد امید داریم خواب‌های ترامپ را نقش بر آب کنیم، آمریکا از این تهدیدات هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

وی در ادامه در خصوص چگونگی رفتار مجلس در این خصوص خاطرنشان کرد: در خصوص این مورد به اقتضای آن چه ترامپ در صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایش دارد، مجلس شورای اسلامی واکنش مقتضی را نشان خواهد داد.

حاجی‌دلیگانی در خصوص نوع رفتار اروپایی‌ها بیان داشت: البته ما نمی‌خواهیم بقیه ۵+۱ همراه آمریکا شوند اما از طرف دیگر نباید امید داشت که اینها جدا از هم تصمیم خواهند گرفت و تا آخر جدا از هم خواهند بود، چراکه مجموعاً در گذشته هم نشان داده‌اند که با هم هماهنگ هستند.

وی افزود: ضمن اینکه دست رد به سینه اروپایی‌ها نمی‌زنیم توجه هم داریم که این‌ها ممکن است هر لحظه به نوعی تغییر موضع دهند، بنابراین سیاست‌ها و برنامه‌های‌مان را جدای از آن‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

نماینده مردم  برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تهدیدات ترامپ نسبت به سپاه، ابراز کرد: قطعاً نقشه آنها در این رابطه هم نقش بر آب خواهد شد چون این‌ها در واقع در جنگ نیابتی که در منطقه غرب آسیا بود شکست خوردند و علت این شکست را ایستادگی و هدایت محور مقاومت توسط سپاه می‌دانند بنابراین طبیعی است حرف‌هایی را در این جهت بزنند و یا تهدیداتی را انجام دهند.

حاجی‌دلیگانی در ادامه تصریح کرد: اما خودشان هم می‌دانند که با توجه به شرایط موجود، قطعاً هدف مورد نظر خود را پیش نخواهند برد چراکه محکم در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد و برنامه‌های دفاعی را هم با قدرت ادامه می‌دهیم، از آن طرف هیچ مذاکره جدیدی را با ۵+۱ در خصوص برجام یا مطلب دیگری در منطقه نخواهیم داشت و طبیعی است که آمریکایی‌ها عصبانی شوند و از این عصبانیت هم بمیرند.

وی در پایان گفت: این تحریم‌ها اثر قابل توجهی نخواهد داشت، چراکه در امور دفاعی‌مان از ابتدا تا الآن به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که خود اتکا باشیم و به بیگانگان وابستگی نداشته باشیم بنابراین وقتی که وابستگی نداشته باشیم هیچ نگرانی از این بابت نخواهیم داشت.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.