سرویس: اجتماعی 16:34 - دوشنبه 24 مهر 1396

استاندار اصفهان؛

رشد جمعیت استان اصفهان تقریباً منفی است/ تصویب تسهیلات لازم برای تأمین موقت آب کشاورزی

استاندار اصفهان گفت: رشد جمعیت استان اصفهان کمتر از یک درصد است و این رشد تقریباً منفی تلقی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در سمیرم اظهار کرد: پس از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان در غرب استان، 3 جلسه پیرامون بررسی و حل مشکلات و مسائل 4 شهرستان این منطقه در استانداری برگزار شد و مسائل عشایر استان نیز در «پشت‌کوه دوم» بررسی شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان سمیرم از 9 میلیارد تومان در سال 92 به 39 میلیارد تومان در سال 96، رسیده است، افزود: گرچه کل استان اصفهان برخوردار نیست ولی چند شهرستان همچنان غیر برخوردارتر هستند ولی اعتبارات روند خوبی پیدا کرده است.

استاندار اصفهان گفت: شأن این مردم اقتضا می‌کند که تلاش‌های بیشتری در این خصوص صورت گیرد؛ رشد جمعیت استان اصفهان کمتر از یک درصد است و این رشد تقریباً منفی تلقی می‌شود ولی رشد جمعیت در سمیرم 2.7 درصد است که نسبت به میانگین استان اصفهان نویدبخش است.

وی با بیان اینکه خشک‌سالی شهرستان سمیرم در طول 9 سال گذشته با توجه به اقلیم این منطقه شدید و نادر بوده است، عنوان داشت: خشکسالی خسارت زیادی به بخش کشاورزی و باغی وارد کرده است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: هفته گذشته 3 میلیارد تومان اعتبار برای جهادکشاورزی برای خرید لوله و سایر مواد مورد نیاز کشاورزان این منطقه در نظر گرفته شده است تا خشک‌سالی کنترل شود.

وی در خصوص باقیمانده شبکه فاضلاب شهر سمیرم یادآور شد: عملیات اجرایی فاضلاب 2 محله «قلعه» و «کوشک» طی 2 ماه آینده آغاز خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل کارگروهی در خصوص تامین آب در این شهرستان، تصریح کرد: کارهای مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است و پیگیری‌های لازم در خصوص اجرایی شدن تخصیص حدود 40 میلیون متر مکعب آب صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تأمین آب روستایی اذعان داشت: طرح تأمین آب پایدار برای روستاها تهیه شده است و با هماهنگی آب منطقه‌ای اقدام لازم انجام خواهد شد.

زرگرپور به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به وجود 120 روستا در منطقه سمیرم تاکنون در 32 روستا طرح هادی اجرا شده است و 3 روستای دیگر نیز با اعتباری در حدود 4.5 میلیارد تومان در سال جاری آغاز خواهد شد ولی با تأمین اعتبار جدید هر ساله 20 روستا تحت پوشش اجرای طرح هادی قرار خواهد گرفت.

وی بر لزوم تامین آب کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: تسهیلات لازم برای تأمین موقت آب کشاورزی و بررسی تأمین آب پایدار برای کشاورزان به تصویب رسیده است.

استاندار اصفهان بر ترویج و توسعه آبخیزداری تأکید کرد و ابراز داشت: همه ما به دنبال این هستیم که حتی یک درخت در سمیرم خشک نشود و باید در خصوص درخواست‌های مجاز برداشت آب‌های سطحی و حفر چاه موقت و لایروبی قنوات با تسهیلات بیشتر فراهم شود.

وی به اقدامات صورت گرقته در حوزه گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: ظرف یک سال گذشته 4 طرح بزرگ گردشگری با اشتغال‌زایی بالا برای سمیرم مصوب شده است که در نوع خود بی‌نظیر است و آماده حمایت از سایر سرمایه‌گذاران در این منطقه هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: بر خود لازم می‌دانم از استاندار اصفهان که طی 4 سال اخیر بیشترین حمایت را از ما داشته‌اند و در تمامی جلسات استان و شهرستان‌ها و حتی تهران حضور داشتند، تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به تأکید استاندار اصفهان در خصوص جلوگیری از خشک شدن حتی یک درخت سیب در سمیرم، اضافه کرد: اعتبارات خوبی در سال گذشته و امسال برای این موضوع اختصاص یافته است.

گفتنی است در این جلسه در خصوص مشکلات شهرک‌های صنعتی سمیرم و ایجاد صنایع تبدیلی، نوسازی بافت فرسوده این شهرستان، ایجاد مشاغل خانگی برای زنان و … نیز بحث و بررسی شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه ، سخنان گستاخانه اخیر رئیس جمهور آمریکا توسط حاضران در جلسه مجمع نمایندگان استان به شدت محکوم شد.

تقدیر و تجلیل استاندار و مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از خواهران منصوریان (شهربانو ، الهه و سهیلا) که در تمامی میادین جهانی و آسیایی، عناوین قهرمانی و مدال‌های رنگارنگ به دست آورده‌اند از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

همچنین ساختمان جدید فرمانداری سمیرم با 2 هزار و 500 متر مربع زیربنا، در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر 23 میلیارد ریال توسط استاندار اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.