اصفهان شرق

یک سر و هزار سودا در مناطق محروم شرق اصفهان/ 10 کیلومتر از باند دوم جاده نیک آباد به حسن آباد به بهره برداری رسید

کدخبر: 148008
1396/07/24 در ساعت 13:46

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، پروژه جاده حسن آباد – نیک آباد از پروژه‌های در صف انتظار جرقویه علیا برای بهره‌برداری است که به واسطه حجم تردد وسایل نقلیه از اهمیت بالایی برای مردم برخوردار است و حدود پنج سال مردم را چشم به راه گذاشته است.

تصادف های منجر به فوت شهروندان در نگاه اول عامل انسانی را مقصر کامل حوادث می کرد ولی مسلما در کنار عوامل انسانی، سایر عوامل از جمله وسیله نقلیه و جاده بی تاثیر نیست. عامل جاده در بروز این حوادث نقش تعیین کننده ای داشت و در این رابطه مسئولان را به سمت و سوی پیگیری تا حصول نتیجه کشاند ولی می طلبد مسئولان همت ویژه به کار گرفته و قسمت باقی مانده مسیر را به صورت مطلوب ترمیم کنند.

شهریور سال گذشته و پس از سه سال توقف پروژه، زیرسازی این پروژه و احداث پل‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر 10 کیلومتر از این مسیر چند ده کیلومتری به بهره برداری رسید.

در چند سال گذشته تا کنون پیگیری های بسیاری در این رابطه توسط خبرنگار اصفهان شرق و همراهی مطلوب مسئولان بخش انجام شد به گونه ای که امروز پس از کش و قوس های زیاد شاهد بهره برداری 10 کیلومتر از این مسیر بوده ایم.

چندین کیلومتر از جاده منتهی به روستای حیدر آباد به طرف حسن آباد نیز آماده شده ولی هنوز خبری از افتتاح نیست که امید است مسئولان راه و ترابری جرقویه سفلی علت این کار را به مردم گفته و در کامل کردن قسمت باقی مانده جاده با سرعت بیشتری اقدام کنند.

*جرقویه علیا به دلیل بُعد مسافت از دید مسئولان پنهان شده است

احمد صادقی یکی از شهروندان جرقویه ای در گفتگو با اصفهان شرق گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در مناطق محروم و دور از مرکز کلان شهر اصفهان وجود دارد که از دید مسئولان استانی پنهان است و می طلبد نمایندگان آنها در بخشداری ها و دیگر ارگان های شهری رسیدگی این مشکلات را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: متاسفانه جرقویه علیا از جمله بخش های فعال از نظر عملکردی است ولی به دلیل بعد مسافت گاها شهروندان احساس می کنند از نگاه مسئولان استانی و کشوری پنهان شده اند در صورتی که حتی رامشه به عنوان دهستان این بخش، دارای پتانسیل بالایی برای شرق اصفهان به حساب می آید.

*گردشگری اسلامی را جدی بگیریم

فاطمه . م، یکی از شهروندان حسن آبادی در گفتگوی تلفنی با اصفهان شرق از مشکلات فرهنگی در زمینه گردشگری گله داشت و گفت: خوشحالیم که مسئولان بخش متعهد به دین و معتقد به مسائل اسلامی در زمینه تفریح هستند ولی باز هم از مسئولان درخواست داریم که برای گسترش گردشگری اسلامی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور گردشگران نباید بر فرهنگ جوانان منطقه اثر بدی گذارد، افزود: تپه های خارا زمینه خوبی برای جذب گردشگر دارد ولی گاها دیده می شود تورهایی که از نظر پوششی مطلوب نبودند وارد این منطقه می شدند و این برازنده بخشی که چهره ولایتمداری اش در شرق اصفهان پیچیده است، نیست!

*بود پزشک ثابت به جز پزشک خانواده 

علی منصوری با اشاره به اینکه جرقویه علیا یک سر و هزار سودا دارد، افزود: یکی از مشکلات این بخش نبود پزشک ثابت عنوان می شود و باید از پزشکان متخصص در یک روز هفته بهره برد، هرچند که پزشک خانواده نیز در بخش است ولی نیاز مردم بیش از این خدمت خواهد بود.

وی با بیان اینکه جرقویه علیا قدمتی طولانی از نظر شهریت در شرق اصفهان دارد، خاطرنشان کرد: برازنده نیست برخی روستاها از مشکلات کوچک زجر بکشند و مسئولان باید بیش از پیش به این شهر سفر کنند و دیداری چند ساعته با مردم برگزار کرده و از مشکلات آنها مطلع شوند.

*جای همایش ها در جرقویه خالیست

یکی از دانشجویان پیام نور حسن آباد که نمی خواست نامش برده شود به اصفهان شرق گفت: متاسفانه طرح های ابتکاری و همایش های علمی پژوهشی در سطح دانشجویان در این بخش دیده نمی شود و نباید فقط و فقط به شب شعر و برخی مسابقات ورزشی تکیه کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان پیام نور زمان محدودی به دانشگاه می آیند ولی اگر بدانند برنامه های خوب و با کیفیت در محیط دانشگاه و همچنین شهر حسن آباد طرح ریزی می شود، قطعا زمان بیشتری به حضور در این شهر اختصاص می دهند.

به گزارش اصفهان شرق، جا دارد مسئولان بخش جرقویه علیا با برگزاری نشست ویژه جوانان این منطقه با مشکلات و مسائل آنها آشنا شده و در زمینه مسائل مربوطه قدم بردارند. مشکلات به جاده و مسائل از این دست خلاصه نمی شود بلکه باید به خواسته جوانان بها داده و مشکلات مد نظر آنها را تا مرحله عمل و نتیجه مرتفع کرد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق