اصفهان شرق

تمامی هزینه‌های اسکان و تغذیه زائران ایرانی مردمی است

کدخبر: 147974
1396/07/24 در ساعت 13:07

به گزارش اصفهان شرق، یوسف افضلی درباره نحوه جمع‌آوری کمکها و نذورات مردمی برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره حسابهایی که در مراکز استانهای ستاد عتبات عالیات اعلام شده است به کمک و اهدای نذورات خود برای ایام اربعین حسینی بپردازند.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه و مشارکتهای مردمی را در ایام اربعین بر عهده دارد و طبق برنامه‌ریزی نحوه ارائه تهسیلات، نذورات و کمکها به موکبها از طریق این کمیته است اما در این میان کمکها و نذورات از سوی موکب‌داران هم جمع‌آوری می‌شود.

 معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه موکب‌های ما امسال پروانه و شناسنامه دارند، تصریح کرد: در برخی مواقع این موکبها نیز درخواست دریافت نذورات برای اربعین را به مردم اعلام می‌کنند و ما مانع آنها نمی‌شویم.

به گفته افضلی، اگر مسئله و مشکل خاصی از سوی موکبهای فاقد شناسنامه و بدون مجوز صورت گیرد به طور قطع برخورد خواهیم کرد  و مردم نیز در زمان کمک و اهدای نذورات دقت لازم را به موکبها و شناسنامه‌دار بودن آنها داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی کمکها و نذورات اربعین حسینی به‌صورت مردمی است، گفت: تمامی هزینه‌های پذیرایی، استراحت و اسکانها از سوی مردم متبرع انجام می‌گیرد و هیچ هزینه‌ دولتی در این رابطه انجام نمی‌گیرد.

 معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: تنها شاید هزینه زیرساختها و راه‌اندازی آنها از سوی مسئولان امر در ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام بگیرد اما غالب هزینه‌ها از سوی مردم و با نذورات آنها پرداخت می‌شود.

گفتنی است، امسال بیش از یک هزار و 400 موکب ایرانی طی مدت 20 روز حدود 120 میلیون پرس غذا را تقدیم زائران اربعین حسینی خواهند کرد که تمامی هزینه‌های آن از سوی مردم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم