سرویس: تولیدی 13:37 - شنبه 22 مهر 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

اتحاد و انسجام مردم ایران، مهمترین پاسخ به استراتژی جدید آمریکاست

معلمی کارشناس مسائل سیاسی گفت: ملت باید یک صدا در محکومیت استراتژی جدید آمریکا وارد عمل شوند و موضع متحد و انسجام جدی نسبت به آمریکا داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در اظهارات خصمانه‌ای ملت ایران را حامی تروریست‌ها خواند و از اعمال تحریم‌های مجدد بر ضد ایران و همچنین لزوم بازنگری در برجام سخن گفت؛ وی برجام را ناقص خواند و بر لزوم بازنگری آن تأکید داشت و سکوت کامل درباره برنامه موشکی ایران را هم از نقائص برجام دانست.

رئیس‌جمهور بی‌سواد آمریکا ایران را متهم به ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های آمریکا در خلیج فارس و دریای سرخ و نقض آزادی دریانوردی متهم کرد و از واژه جعلی خلیج ع.ر.ب.ی برای نامیدن خلیج فارس استفاده کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه در داخل کشور باید یک موضع متحد شکل بگیرید، گفت: ملت باید یک صدا در محکومیت استراتژی جدید آمریکا وارد عمل شوند و موضع متحد و انسجام جدی نسبت به آمریکا داشته باشند.

محمود معلمی افزود: رسانه ها از هر جناح باید با وحدت رویه، در موضع گیری خود دقت کنند و حرفی نزنند که مواضع ایران به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم، اظهار کرد: آمریکا باید بداند که با صحبت های بی منطق و گستاخی، نمی توانند خدشه ای به وحدت بین ملت وارد کند و به آرزوی ایجاد دو قطبی در جامعه اسلامی ایران نخواهد رسید.

کارشناس مربوطه با اشاره به اینکه عنوان نکردن نام خلیج فارس توسط ترامپ از روی آگاهی بود، تاکید کرد: ترامپ نیاز به متحدان عرب در منطقه دارد و بردن نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی توسط او به دلیل این است که بتواند کشورهایی نظیر عربستان را با خود همراه کند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت نظامی در کنار علم، فرهنگ و اقتصاد به عنوان مهمترین عوامل اقتدار کشور به شمار می رود و آمریکا به این دلیل سپاه را تحریم کرد به گمان اینکه می تواند با این اقدامات ابلهانه قدرت نظامی ایران را تضعیف کند.

انتهای پیام/ ز ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.