سرویس: اقتصادی 11:55 - شنبه 22 مهر 1396

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان عنوان کرد:

صادرات دام زنده با وجود کمبود گوشت قرمز در بازار/بی ثباتی قیمت هنوز ادامه دارد

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با انتقاد بر اینکه بی ثباتی نرخ گوشت هنوز در بازار وجود دارد، گفت: شنیده شده با وجود کمبود گوشت قرمز در بازار، به دلیل افزایش بهای دلار صادرات دام زنده از مبادی رسمی و غیررسمی انجام می شود.

به گزارش اصفهان شرق، رضا انصاری در خصوص اینکه چرا با وجود ادعای مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور نسبت به واردات گوشت قرمز، قیمت این فراورده پروتئینی همچنان رو به افزایش است، اظهار داشت: مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور باید در این خصوص توضیح دهند اما در حال حاضر ما با کمبود گوشت قرمز در بازار مواجه هستیم و عرضه و تقاضا این محصول با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شنیده شده  که این روزها صادرات دام زنده از کشور انجام می شود، افزود: این صادرات به طور مستقیم و مبادی دولتی و یا بطور غیرمستقیم و قاچاق صورت می گیرد.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان، به فرض مثال اگر قیمت یک گوسفند زنده در کشور ۷۰۰ هزار تومان باشد با صادرات آن به نرخ ارز آزاد، دست کم سود دوباری عاید صادرکنندگان می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود آب و خشکسالی، پرورش و نگهداری دام برای دامداران به صرفه نیست، گفت: هزینه روزانه نگهداری هر دام دست کم ۱۰ هزار تومان است.

انصاری با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۰ درصد قدرت خرید مردم کاهش داشته است، تصریح کرد: دولت می تواند با نظارت جدی بر شرکت های واردکننده گوشت، در عرصه تنظیم بازار خوب عمل کند.

وی با اشاره به اینکه طی ۳۵ سال گذشته ما واردات دام زنده به کشور نداشتیم و تنها گوشت یخی وارد کشور شده است، افزود: با این وجود دولت برای کاهش نرخ گوشت باید بر واردات و چگونگی عرضه آن نظارت داشته باشد تا گوشت به دست مصرف کننده واقعی برسد نه اینکه همانند شرایط کنونی، شاهد هرج و مرج و گرانی در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با انتقاد بر اینکه نرخ گوشت قرمز ثباتی ندارد و اکنون هر کیلو گوشت گوسفند ۴۲ هزار تومان فروخته می شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم نظارت، هر کیلو گوشت شترمرغ طی یک ماه گذشته ۱۰ هزار تومان گران تر شده و با قیمت ۵۴ هزار تومان فروخته می شود همچنین قیمت هر کیلو گوشت شتر ۴۳ هزار تومان است.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.