سرویس: اخبار شهرستان 15:12 - جمعه 21 مهر 1396

خطیب جمعه محمد آباد:

سپاه قدرت بازدارنده توطئه های دشمنان است

حجت الاسلام کوهگرد سپاه را قدرت بازدارنده توطئه های دشمنان دانست و تصریح کرد: سپاه پاسدران متعلق به همه مردم و امروزه در دل تمام مردم جای گرفته و نقش خود را در پاسداری از این نظام مقدس به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، خطیب جمعه شهر محمد آباد جرقویه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به یکی از نامه های امیرالمؤمنین علی(ع) تقوی را موتور متحرک انسان در حرکت به سمت خداوند خواند و گفت: نماز اول وقت، نماز شب،استغفار و ارتباط با اهل بیت عوامل ایجاد تقوی و پرهیزگاری انسان ها و حرکت انسان به سمت انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام شیخ خلیل کوهگرد با اشاره به آیه هایی از سوره انفال، اظهار کرد: فلسفه وجود و رویارویی جریان حق و باطل همیشه بوده و این دو رو در روی هم قرار گرفته اند و مشیت و قسمت الهی باید پیاده شود.

وی افزود: نه تنها جریان بدر بلکه تمام غزوات صدر اسلام آزمایش و درس بزرگ عبرت برای همه مسلمانان بود که آینده نگر باشند، هر چند مشکلات فراوانی در بر داشته باشد ولی انجام کارهای بزرگ در وقت خود نتیجه می دهد.

خطیب جمعه محمد آباد با بیان این که شیعیان از صبر، استقامت و شجاعت امام حسین(ع) و یاران باوفای سیدالشهداء(ع) درس ایستادگی و مقاومت را آموختند؛ تصریح کرد: آن ها در سخت ترین شرایط پیش آمده کوتاه نیامدند و تا آخرین قطره خون ایستاده و از ارزش های الهی دفاع کردند.

حجت الاسلام کوهگرد ادامه داد: امام حسین(ع) به تمام آزادگان جهان آموخت که می شود با یک قوای کم لشگرهای بزرگی را شکست داد و از گردونه تاریخ آن ها را حذف کرد.

وی خاطرنشان کرد: سیدالشهداء(ع) با خلق حماسه عاشورا نشان دادند حتی در اوج غربت نیز می شود سر افرازانه ایستادگی کرد و عزت مدار شد.

خطیب نماز جمعه اذعان کرد : این نظام و انقلاب ریشه در عاشورا دارد و عاشورا ریشه در ابدیت، تا دنیا هست عاشورا نیز وجود دارد و خون امام حسین(ع) جاویدان است و هرچه زمان می گذرد عاشورا گسترده تر می شود و رفته رفته می رود که پرده های ابهام را کنار زده و دنیا به تدریج بیدار شود.

حجت الاسلام کوهگرد سپس با اشاره به اینکه دشمن ما را در تنگنا و تحریم قرار داده است؛ گفت: دشمن از اول انقلاب با استفاده از ترور و ایجاد جنگ داخلی، جنگ فرهنگی و در اواخر هم با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به این نظام مقدس است و اگر از این تهدیدها و تحریم ها نهراسیم، مدتی طول نخواهد کشید که دشمنان شکست خواهند خورد.

وی تصریح کرد: دشمن هر زمان و هر قدر خواسته به انقلاب اسلامی ضربه ای بزند، دست های غیبی تمام توطئه های آن ها را خنثی و نقش بر آب کرده است.

امام جمعه محمد آباد با اشاره به سخنان ریاست جمهوری، سپاه را قدرت بازدارنده توطئه های دشمنان دانست و تصریح کرد: سپاه پاسدران متعلق به همه مردم و امروزه در دل تمام مردم جای گرفته و نقش خود را در پاسداری از این نظام مقدس به خوبی ایفا کرده است.

حجت الاسلام کوهگرد افزود: تضعیف سپاه یعنی تضعیف روحیه ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار، دشمنان همیشه به دنبال تضعیف نهادهای انقلابی بودند و این هوشیاری جدی مسئولین و دوستان انقلاب را می طلبد که خدای ناکرده در پازل دشمن بازی نشود.

وی همدلی و اتحاد را باعث قدرت و ایستادگی در مقابل دشمنان دانست و اظهار کرد: عاملی که باعث فزون طلبی دشمنان می شود دو دستگی و تفرقه در بین مردم است که به فرموده قرآن کریم انسان ها را در اهدافشان سست و اقتدار آن ها را از بین می برد.

انتهای پیام/اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.