سرویس: اقتصادی 08:00 - جمعه 21 مهر 1396

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خبرداد:

فرهنگ سازی اساس کار «اقتصاد مقاومتی»/ پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در استان اصفهان

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: اساس کار اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شده و کارکردها حالت پیشرفت را داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ احسان اله رضاپور در گفت و گویی اظهار کرد: امسال هنوز اعتباری برای اقتصاد مقاومتی واریز نشده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: با توجه به واریز نشدن اعتبار برای موضوع اقتصاد مقاومتی اما متقاضیان زیاد بوده و پرونده های درخواستی انباشته شده است.

وی افزود: مقرر شده با توجه به برداشت منابع ذخایر ارزی که صورت می گیرد مبلغی هم به بسیج سازندگی تخصیص داده شود که گامی بلند در موضوع تولید و اشتعال برداریم.

سرهنگ رضا پور، با بیان اینکه سال گذشته 36 میلیارد تومان وام به متقاضیان طرح ها پرداخت شده، تصریح کرد: با پرداخت وامهای مورد نظر توانسته ایم سه هزار و 700 نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به عدم تخصیص در سال 96 اما کار را متوقف به بودجه نکرده و کارها ادامه دارد.

وی همچنین اعلام کرد: در عرصه هایی با همکاری فنی حرفه ای در موضوع تولید اقتصاد مقاومتی آموزش را اجرا می کنیم و یک کار خوب را در سال جدید شروع خواهیم کرد.

سرهنگ رضا پور، بودجه مورد نیاز طرحهای اقتصادی را 400 میلیارد ریال اعلام کرد که با توجه به اقلیم هر شهرستان تقسیم بندی شده تا در صورت تخصیص به آنها واگذار شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، با اشاره به تخصیص بودجه گفت: طرح اقتصاد مقاومتی کل استان را زیر پوشش قرار می دهد که برای نمونه می توان صنایع تبدیلی اردستان در هر بخش، دو هزار هکتار پسته برای فرآوری را نام برد.

وی با توجه به اینکه پرداخت وامهای اقتصاد مقاومتی برای راستی آزمایی توسط بازرسان کنترل می شود تاکید کرد: کل طرحهای اقتصادی که از وامهای اقتصاد مقاومتی استفاده کرده اند در حال فعالیت هستند.

سرهنگ رضا پور افزود: اساس کار اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شده و کارکردها حالت پیشرفت را داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: همه پتانسیل خود را در موضوع گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی گذاشته ایم و در شرف تشکیل قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی با همکاری تمامی اقشار همچون کارمندان، کارگران، دانش آموزان هستیم.

وی افزود: با برگزاری کارگروههای اجتماعی که انجام می شود هر قشری نخبگانشان رامعرفی کرده و قرارگاه «فرهنگی اقتصاد مقاومتی» با تایید در مجمع بسیج استان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.