سرویس: اجتماعی 09:30 - جمعه 21 مهر 1396

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان خبر داد

استفاده از درشکه‌های قدیمی در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان گفت: با پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ اصفهان خودروهای کلاسیک، درشکه‌های قدیمی و خودروهای برقی که همگی جزو حمل و نقل پاک(رکابی یا برقی) هستند نیز در این خیابان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا صلواتی  در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۴ ماه از نخستین تجربه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در اصفهان می‌گذرد.

وی افزود: امروز زمینه‌های مورد نیاز برای پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان فراهم شده و مباحث مختلف ترافیکی، ایمنی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی تهیه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیاده‌راه سازی چهارباغ با کمترین تبعات اتفاق افتاد، پیاده‌راه‌سازی یک خیابان اقدام ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی آن را انجام داد چراکه تبعات مردمی و ترافیکی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان در ۶ فاز به تصویب شورای ترافیکی استان اصفهان رسید که فاز نخست آن در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شد و فاز دوم آن در دست انجام است و تا یکی دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.

صلواتی خاطرنشان کرد: فاز سوم عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان که از خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب اسلامی است تا نوروز سال ۹۷ کامل خواهد شد و محور شرقی خیابان چهارباغ(از سی‌وسه‌پل تا میدان امام حسین) به صورت کامل پیاده‌رو خواهد شد.

وی اذعان داشت: در گام بعدی این پروژه محور غربی خیابان چهارباغ پیاده‌راه‌سازی خواهد شد، قرار است در این محور از خودروهای جایگزین استفاده شود و ۲ ایستگاه قطار شهری امام حسین و انقلاب نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: خودروهای کلاسیک، درشکه‌های قدیمی و خودروهای برقی که همگی جزو حمل و نقل پاک(رکابی یا برقی) هستند نیز در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در این صورت هم نیاز شهروندی و هم محدودیت ورود خودرو و موتورسیکلت اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در حاشیه خیابان چهارباغ عباسی اصفهان پارکینگ‌هایی برای خودروها و موتورسیکلت‌ها تعبیه شده تا از تردد آن‌ها جلوگیری صورت گرفته و دسترسی ساکنان و کسبه این خیابان نیز آسان شود؛ ساعت‌هایی برای بارگذاری و باربرداری اصناف خیابان چهارباغ عباسی در نظر گرفته خواهد شد.

صلواتی تأکید کرد: چهارباغ ۱۴۰۰ تبدیل به چهارباغی متفاوت با چهارباغ امروز و با همان حس و حال و هویت قدیمی خود خواهد شد؛ حدود ۳۰۰ سال است که خیابان چهارباغ عباسی اصفهان حفظ شده و اکنون نیز وظیفه شهروندان این شهر است که این بافت تاریخی را حفظ کنند تا این خیابان به حالت اولیه خود بازگردد.

وی یادآور شد: مسیر دوچرخه و خودروهای برقی در طرح پیاده‌راه‌سازی چهارباغ به صورت نرم‌افزای با رنگ و نوع سنگ‌فرش مشخص خواهد شد؛ فاز نخست عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان متذکر شد: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی نزدیک به ۴ دهه در سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان بوده ولی به خاطر تبعات محتمل، جسارت برای اجرای این پروژه کم بوده است؛ پیاده‌راه‌سازی چهارباغ یکی از سیاست‌های بازآفرینی مورد نظر وزارت راه و شهرسازی است.

از ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری عملیات سنگ‌فرش‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان از میدان امام حسین تا خیابان آمادگاه آغاز شده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.