سرویس: اخبار شهرستان 10:08 - پنجشنبه 20 مهر 1396

شهردار حسن آباد:

تقویت قطب گردشگری و جذب سرمایه اشخاص حقیقی، لزوم ارتقاء شهرهای کویری است

صادقی شهردار شهر حسن آباد گفت: از اولویت های شهرداری، تلاش در جهت ایجاد فرهنگ شهر نشینی و قوانین شهر سازی، توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه های اشخاص حقیقی است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، شهرداری، سازمان محلی است که بر طبق اصل عدم تمرکز اداری و به‌منظور ادارۀ امور محلی از قبیل عمران و آبادی، بهداشت شهر و رفاه ساکنان آن شهر، تأسیس می‌شود. شهرداری نوعی سیستم ادارۀ شهر است که از دو واحد بنام شورای شهر و ادارۀ شهرداری تشکیل شده است.

اجرای تصمیات شورای شهر به عهدۀ ادارۀ شهرداری است که در راس آن شهردار قرار دارد. شهردار، عامل و مجری تصمیمات شورای شهر است و به‌وسیله شورای شهر انتخاب، و در صورت تشکیل نشدن شوری، توسط وزیر کشور انتخاب می‌شود.

نظر به اهمیت موضوع اداره شهرها توسط شهردار، بر آن شدیم تا در آغازین روزهای کاری شهردار جدید شهر حسن آباد با وی گفتگویی دوستانه انجام دهیم.

داود صادقی، متولد 1352 ساکن شهر حسن آباد، کارمند رسمی آموزش و پرورش جرقویه علیا دارای مدک کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی با سابقه 26 سال در آموزش و پرورش است. 10 سال از عمر کاری شهردار جدید به امور اجرایی در آموزش و پرورش اختصاص یافت و امروز با انتخاب شورای شهر بر کرسی شهرداری تکیه زد.

این موضوع را باید در نظر گرفت که شهردار باتجربه می تواند شهر را سامان دهد و از این لحظه کرنومتر انتظار مردمی از شهردار آغاز خواهد شد تا بتوان شهری پاک و زیبا و بدور از هر گونه حاشیه را به مردم هدیه داد.

اصفهان شرق: شما بعنوان اولین شهردار بومی شهر انتخاب شده اید و مسلما توقع مردم در این رابطه از شما کمی متفاوت تر است؛ به نظر شما بومی بودن شهردار چه مزیت هایی دارد؟

شهردار بومی، با فرهنگ، خلق و خوی و وضعیت معیشتی مردم، وضعیت جغرافیایی و کاستی ها و پتانسیل های شهر آشنایی بیشتری دارد و این اشنایی مسلما او را در شناسایی موانع، مشکلات، پیشرفت شهر و نقاط قوت و ظرفیت های بالقوه کمک خواهد کرد.

اصفهان شرق: آیا شما با تغییر موافق هستید و در کادر شهرداری حسن آباد تغیری ایجاد خواهید کرد؟

بنده قطعا با تغییراتی که منجر به بهبود وضعیت و کارایی پرسنل و به دنبال آن ارتقاء خدمات ارائه شده به شهروندان باشد موافق هستم.

اصفهان شرق: شما تا دیروز بعنوان یک شهروند در شهر حسن آباد زندگی می کردید و در شهر مشکلاتی را مشاهده کردید که شهردار و شوراهای اسلامی دوره قبل می توانستند آنها را حل کنند ولی بدلایل مختلفی حل نشده است حالا شما بعنوان اولین شهردار بومی در این زمینه چه اقداماتی انجام خواهید داد؟

از جمله مشکلات اصلی شهر، عبور و مرور ناشی از وجود بافت های قدیمی و فرسوده در چند نقطه شهر، همچنین عدم وجود درآمد ثابت و پایدار در شهرداری برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان است و ما برای حل این گونه مشکلات ابتدا باید در جهت ارتقاء فرهنگ شهر نشینی و قوانین و مقررات شهر سازی از راه های مختلف (در مدارس، در مساجد، فضای مجازی) تلاش کنیم.

اگر شهروندان با فرهنگ شهر نشینی و قوانین و مقررات شهر سازی آشنا شوند بسیاری از مشکلات از جمله آزادسازی های بافت فرسوده به راحتی انجام خواهد شد و در مورد ایجاد درآمد پایدار در شهرداری می توان از پتانسیل های بالقوه منطقه از جمله صنعت گردشگری و جذب سرمایه های حقیقی استفاده کرد.

اصفهان شرق: شما در مورد پروژه های نیمه تمام چه اقدامی انجام خواهید داد؟

در اولین فرصت باید پروژه های نیمه تمام را با تامین اعتبارات لازم به مرحله بهره برداری برسانیم.

اصفهان شرق: چه خواسته ای از مردم دارید؟

از مردم عزیز و خونگرم شهر حسن آباد تقاضا دارم با سعه صدر و رعایت موازین قانونی در امر شهر سازی و شهرداری در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان ما را یاری کنند و همه باید شهر را خانه خود بدانند و در نگهداری آن کوشا باشند و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند.

 

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.