سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:16 - سه شنبه 18 مهر 1396

رئیس پنجمین کنگره سردرد:

سردرد را جدی بگیرید/علائم سردردهای خطرناک

رئیس پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد، با اشاره به نشانه‌های سردردهای خطرناک، گفت: سردرد دوران بارداری، سردرد افرادی که سابقه بدخیمی و تومور دارند، باید جدی گرفته شود.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر منصوره تقا در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد، اظهارداشت: سردردها به دو دسته کلی اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند که سردردهای اولیه به حالتی گفته می‌شود که مشکلی در سر و جمجمه نباشد مانند سردرد میگرنی و تنشی ولی در حالت سردرد ثانویه ایراد و مشکلی در فضای جمجمه و گردن وجود دارد.

وی افزود: سردرد سینوزیتی و یا سردرد ناشی از دندان درد نیز انواعی از سردرد ثانویه محسوب می‌شود که معمولا خوش خیم هستند ولی گاهی سردردهای ثانویه خطرناک هستند.

رئیس پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد در مورد علائم خطر سردردهای مهم و بالقوه خطرناک، گفت: سردرد ناگهانی شدید، سردرد پیش رونده در حال افزایش، سردردی که همراه با مشکل دیگری همچون ضعف دست و پا، خواب رفتگی دست و پا، اختلال تعادل و یا تاری دید باشد لازم است جدی گرفته شود و ممکن است علت مهمی داشته باشد که در صورت بی توجهی می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: سردرد در کودکان زیر ۵ سال و افراد بالای ۵۰ سال هم باید جدی گرفته شود.

تقا ادامه داد: افراد مبتلا به سردرد در دوران بارداری، سردرد در افرادی که سابقه بدخیمی و تومور دارند همچنین سردرد در کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و یا افرادی که تحت درمان شیمی درمانی هستند لازم است مراجعه سریع به  پزشک وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار سردرد شدید و ناگهانی می‌شوند باید به اورژانس مراجعه کنند و سایر افراد مشکل آنها لازم است حتما توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب بررسی شود. افراد دچار سردرد تنشی و میگرنی دوره ای می توانند به پزشک عمومی و داخلی و یا متخصصین بیماری های مغز و اعصاب مراجعه کنند.

پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد ۱۹ تا ۲۱ مهر ۹۶ با موضوعات مختلف و مرتبط با سردرد و درد با حضور صاحبنظران و اساتید ایرانی و خارجی در هتل پارسیان استقلال برگزار می شود.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.