اصفهان شرق

توطئه‌ جدیدی از سوی آمریکا و عربستان علیه ایران آغاز شده است

کدخبر: 147404
1396/07/17 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، “سید حسن نصرالله” دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت گذشت یک هفته از شهادت فرمانده “علی هادی العاشق” و “محمد حسن ناصرالدین” به سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی گفت: در مراسم امروز در بلدة العین، دو خانواده علی العاشق و محمد ناصرالدین را خطاب قرار می‌دهم و شهادت فرزندان و عزیزانشان را که در ایام شهادت امام حسین به وی پیوستند را تبریک می‌گویم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: در مقاومت ما ده‌ها شهید از جوانان وجود دارند که تنها فرزند خانواده بوده و همچنان نیز تعداد زیادی وجود دارند که در جبهه‌ها قرار دارند و در جنگ با اسرائیل ده‌ها نفر از آنها به شهادت رسیدند و درحال حاضر نیز در مقابله با تروریسم تکفیری نیز این روند ادامه دارد و این ثروت انسانی است که لبنان از آن بهره می‌برد.

وی افزود: ما در مقاومت قبول نمی‌کنیم که یک جوان تک فرزند بدون اجازه پدر و مادرش به جبهه‌های جنگ برود یعنی باید اجازه پدر و مادر با هم وجود داشته باشد و معمولا اجازه مادر سخت می‌باشد اما در یک برهه از زمان از پذیرش این افراد نیز حتی با وجود اجازه پدر و مادر خودداری کردیم اما شاهد این بودیم که پدران و مادران به مقرهای حزب آمده و خواستار اجازه اعزام فرزندانشان به جبهه‌ها می‌شدیم.

سید حسن نصرالله گفت: در آینده خواهید شنید که حزب‌الله این جوانان را به زور به جبهه‌های نبرد می‌برد اما پدران و مادران و خواهران و برادران این شهدا راز قدرت ما هستند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: شهید علی العاشق یکی از فرماندهان پیروزی نخست در سال 2000 و یکی از فرماندهان پیروزی آزادسازی دوم بود. اگر امروز در البقاع و روستاهای بعلبک امنیت و آرامش وجود دارد به دلیل تلاش فرماندهانی نظیر حاج عباس و شهدایی نظیر محمد ناصر الدین بوده است.

وی گفت: این خون شهیدان است که پیروزی‌ها را بوجود آورد و باعث پیروزی در آینده می‌شود. این افراد در البادیه سوریه که مساحت آن ده‌ها هزار کیلومتر می‌باشد به شهادت رسیدند که این منطقه دیرالزور و المیادین و البوکمال و مرزهای سوریه و عراق را شامل می‌شود. چاره‌ای جز درگیر شدن در این میدان نبوده و همچنان نیز باید در این نبرد باشیم چون چنگ با داعش تا زمانی که به طور کامل از بین نرود باید ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در برهه اخیر داعش از روستاها و شهرهای زیادی خارج شده است. برخی معتقد بودند که ادامه تعقیب داعش تا مرزهای سوریه و عراق باید متوقف شود اما توقف این موضوع به معنای این است که داعش بار دیگر حمله خواهد کرد چون داعش هدف دیگری ندارد و تنها کار این گروه تروریستی کشتار و ترور وتخریب است. اگر تلاش‌های اخیر ارتش سوریه و مجاهدین مقاومت نبود چه بسا جنگ مسیر دیگری را می پیمود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: برخی هستند که به دنبال منع جنگ با داعش بوده و به دنبال تاخیر این جنگ هستند و این آمریکایی‌ها هستند که به دنبال این موضوع هستند.

وی گفت: آمریکا هرگز نمی‌خواهد که داعش در ارتفاعات مرزی لبنان از بین برود به همین دلیل به دولت و ارتش لبنان فشار آورد و کمک ‌ها به ارتش لبنان برای یک مدت متوقف کرد. آمریکا هیچ عجله‌ای برای پایان یافتن داعش ندارد چون هدف آمریکا نابودی ارتش و ملت‌های منطقه و خون و خونریزی بوده و داعش باید تا حداکثر زمان ممکن بتواند این وظیفه را انجام دهد.

سید حسن نصرالله در ادامه این  سخنرانی گفت: ما در منطقه در برابر یک توطئه جدیدی از سوی آمریکا و عربستان هستیم و در راس این توطئه می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند. مشکل واقعی آمریکا با ایران این بوده که تهران دلیل اصلی و واقعی شکست طرح آمریکا و عربستان در منطقه است و به همین دلیل باید بهای آن را بپردازد و به این کشور اتهام حمایت از تروریسم زده شود.

وی افزود: منتطر سخنان ترامپ درباره استراتژی آمریکا برای مقابله با ایران خواهیم بود و این موضوعی است که بر تمام منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر کل حزب ‌الله لبنان گفت: سخنانی درباره سیاست‌های جدید برای مقابله با حزب‌الله وجود دارد که حتی روسیه نیز با این موضوع موافق نیست چون مسکو و تهران از خود دفاع می‌کنند و سیاست‌های جدید برای مقابله با حزب‌الله به این دلیل است که افتخار داشته در پیروزی‌ها و شکست توطئه‌ها مشارکت داشته باشد. تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد و باعث تغییر مواضع ما نمی‌شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: سفیر عربستان در عراق گفت که تحریم های آمریکایی موضوع را حل نخواهد کرد. ثامر سبهان قدرت منطقه ای حزب الله را می شناسد و اذعان دارد که مقابله با حزب الله تنها با ائتلاف بین المللی قاطع امکانپذیر است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که عربستان جنگ علیه یمن را تحمیل و نیروهای خود را به بحرین ارسال و مانع گفت‎و‎گو بین طرف یمنی یمنی و بحرینی بحرینی می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که صلح و امنیت منطقه ای زمانی محقق می شود که عربستان گوشه‎ای بنشیند و دست از حمایت از گروه های تروریستی بردارد. این عربستان است که مانع تحقق صلح از یمن، بحرین و عراق گرفته تا پاکستان می شود. عربستان و در کنار آن اسرائیل مانع برقراری صلح و امنیت منطقه ای می شود.

نصرالله در پایان سخنرانی خود به مسایل داخلی لبنان اشاره کرد و گفت که “میشل عون” رئیس جمهور لبنان گماشته حزب‌الله نیست اما چیزی که آمریکایی‌ها را مستاصل کرده این است که آنها رئیس جمهوری دست نشانده و وابسته به سفارت آمریکا می‌خواهند اما میشل عون نماینده اغلب مردم لبنان بوده و وی ضمانتی ملی حقیقی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/تسنیم