سرویس: تولیدی 12:45 - یکشنبه 16 مهر 1396

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج):

نهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان برگزار می‌شود

حجت الاسلام غفاری پور، دبیر نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، گفت: نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با معرفی شهید شاخص سال، حجت الاسلام سید حسن بهشتی نژاد بیستم مهرماه، برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، تجلیل و پاسداشت مقام شهدا یک فریضه است و همه ما وظیفه داریم به هر نحوی شده است از شهدا و ایثارگران تجلیل کنیم.

حجت الاسلام رضا غفاری پور اظهار کرد: زمانی که اهداف شهدا را برمی شمریم، راه را گم نخواهیم کرد و قطع به یقین ادامه دادن مسیر شهدا برای کشور، عزت، افتخار و امنیت را به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه آمار شهدا و ایثارگران استان اصفهان به نسبت کل کشور بیشتر است، افزود: برای نخستین بار کنگره شهدای روحانی کشور در سال 88 در استان اصفهان برگزار شد و پس از آن طبق تصمیم ستاد کنگره که به ریاست امام‌جمعه اصفهان است، هر ساله اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای نهمین سال متوالی، اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان در تاریخ 20 مهرماه پنج شنبه در خیمه بسیج ناحیه مقاومت امام صادق (ع) با حضور خانواده شهدا خاصه خانواده‌های شهدای روحانی و طلاب و روحانیون معزز حوزه علمیه برگزارمی شود، گفت: سخنران ویژه این اجلاسیه حجت الاسلام حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران است.

دبیر نهمین اجلاسیه شهدا وایثارگران روحانی استان اصفهان، با بیان اینکه هر ساله یک شهید به عنوان شهید شاخص انتخاب می شود، اذعان کرد: هرساله یک شهید روحانی از بین کل شهدای جامعه روحانیت به عنوان شهید شاخص و برجسته سال در سطح کشور از میان شهدای روحانی انتخاب می شود که امسال شهید حجت الاسلام ردانی پور از اصفهان انتخاب شده و شهید حجت الاسلام سید حسن بهشتی نژاد از شهدای ترور به عنوان شهید شاخص روحانی استان اصفهان انتخاب شده است.

وی با اشاره به برنامه های اجلاسیه سال قبل در اصفهان تاکید کرد: سعی ما نشر خاطرات شهدا در زندگی بود و در این زمینه کتاب شاهدان روحانی در جلد یک و دو به چاپ رسید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

حجت الاسلام غفاری پور با ذکر اینکه ستاد این اجلاسیه در حضور امام جمعه اصفهان تشکیل شد، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه تر اجلاسیه شهدای روحانی و ایثارگر 9 کمیته اجرایی از ماه‌ها قبل تشکیل شده و همچنین بازدید از 15 خانواده شهید روحانی تاکنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعداد بالای شهدای روحانی به نسبت قشر خود، افزود: جمع شهدای روحانی در سطح کشور چهار هزار و 558 نفر است که این آمار طبق اطلاعات بیان شده بنیاد شهید کشور به نسبت دیگر اقشار بالاترین بوده است.

دبیر نهمین اجلاسیه شهدا وایثارگران روحانی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تعداد آمار شهدای روحانی 590 شهید است که 32 نفر از آنها متعلق به دیگر استان های کشور بوده ولی در حوزه های علمیه اصفهان تحصیل کرده و از اصفهان به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شده اند و مزار مبارکشان در زادگاهشان است.

وی با بیان اینکه شهدا در عرصه جهاد و ایثار پیشتاز بوده اند، بیان کرد: طبق آمار رسمی بنیاد شهید کشور تعداد شهدای روحانی دو ونیم برابر دیگر اقشار است که نشان از پیشتازی روحانیت در عرصه جهاد و شهادت دارد.

حجت الاسلام غفاری پور با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاسیه بیان کرد: نسل جدید حوزه های علمیه باید بدانند که نقش حوزه های علمیه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم آن و دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین جنگ نرم امروز دفاع از حرم بسیار پررنگ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم امروزه نقش روحانیت را در پاسداری از خون شهدا تعریف کنیم و امروز نیز روحانیت باید ایفای نقش کرده و پیام شهدا را منتقل کند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.