سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:07 - یکشنبه 16 مهر 1396

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان:

۶۰۰ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه اصفهان تخصیص یابد

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب زاینده رود برای کشت پاییزه امسال کشاورزان اصفهانی باید تخصیص یابد.

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی با اشاره به روند تخصیص آب زاینده رود به کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، اظهار داشت: در صورتی که امسال نیز همچون سال‌های پیش کمتر از مقدار تعیین شده آب برای کشت پاییزه تخصیص دهند، کشاورزان با مشکل روبرو خواهند شد.

وی بیان داشت: در صورتی که امسال کمتر از ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب تخصیص دهند برای آبیاری یک کشت هم با مشکل مواجه می شویم.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان تصریح کرد: همه ساله کشاورزان بخشی از کسری آب را از محل جیره بندی آب تامین می کردند ولی امسال دیگر چاه‌ها هم آب ندارد تا کشاورزان به آن تکیه کنند.

وی گفت: سال گذشته سهم کشاورزان از سد زاینده رود با محیط زیست ۹۰۰ میلیون متر مکعب بود ولی ۵۲۶ میلیون متر مکعب آب به کشاورزان دادند که تمام این آب هم به کشاورزان نرسید و قبل از رسیدن به زمین‌های کشاورزی در بالا دست پمپاژ می شد.

سردرگمی  و ضرر مالی کشاورزان اصفهانی با تخصیص های دیرهنگام

امینی ادامه داد: سال قبل از آن سهم کشاورزان به تناسب بارشی که صورت گرفت بیش از یک میلیارد مترمکعب بود که بیش از این ۵۸۵ میلیون متر مکعب از آب را برای کشاورزان اصفهان از محل سد باز کردند.

وی با اشاره به اینکه نمی دانیم چرا وزیر نیرو مصوبات شورای عالی آب را اجرایی نمی‌کند، ادامه داد: کشاورزان سال گذشته به دلیل تخصیص دیر هنگام آب و کشت دیر هنگام خیلی آسیب دیدند و امسال درخواست شد که آب به موقع و در اواخر آبان ماه تخصیص یابد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز زمان و مقدار آب برای کشت پاییزه مشخص نشده است، گفت: مشخص نبودن زمان و مقدار آب برای کشت پاییزه سبب سردرگمی کشاورزان شده است زیرا از یک سو شرکت تعاونی تولید نمی داند بذر را به چه میزان تولید کند و در اختیار کشاورزان قرار دهد و از سوی دیگر کشاورزان نمی دانند زمین ها را آماده کنند یا خیر زیرا همه کشاورزان ماشین آلات ندارند که بتوانند در هر زمان زمین را آماده سازی کنند.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.