سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:55 - شنبه 15 مهر 1396

نماینده مردم اصفهان:

تونل کوهرنگ ۳ و بهشت آباد نیاز آبی اصفهان و چهارمحال را رفع میکند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد به بهره برداری رسیده بود امروز نیاز آبی دو استان رفع می شد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی  اظهار داشت: اگر دو پروژه آبی تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد به بهره برداری رسیده بود، دیگر استان چهار محال و بختیاری از نظر توسعه کشاورزی و آب شرب مشکلی نداشت و اصفهان نیز با کمبود آب مواجه نبود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه افرادی با اشکال تراشی مانع اجرای تونل سوم و همچنین بهشت آباد شده اند، هیچ راهی در وضعیت فعلی جز مدیریت و اجرای انضباط شدید برای رعایت سقف سهمیه ها باقی نمانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که در مصوبات شورای عالی آب قید شده است، دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری دچار کمبود آب هستند و تا این دو پروژه اجرا نشود ناگزیر باید نظارت دقیق بر برداشت‌ها صورت بگیرد تا هیچ استانی بیشتر از سقف خودش برداشت نکند.

وی اعلام کرد: تمام مشکلات آبی در دو استان از زمانی پیش آمد که نگاه ما به آینده نبود و تا زمانی که به منابع اضافه نشود دو استان باید در اولویت بندی آب طبق سقف سهمیه استانی عمل کنند.

عابدی گفت: وزارت نیرو حق دارد فقط در حد ۴۰۰ میلیون متر مکعب نه بیشتر مجوز برداشت (تخصیص) دهد و اگر بیشتر از این سقف تعیین شده برداشتی صورت پذیرد اجبارا از حق آبه های کشاورزان برداشت می شود که این را نه شرع می پسندد و نه مطابق با قوانین است.

وی بیان داشت: شکی نیست که آب جزء انفال است ولی باید به این مسئله توجه کرد که زاینده رود انفال نیست زیرا زاینده رود از دو قسمت، شامل تونل اول و رودخانه طبیعی تشکیل شده است که جزء حق آبه کشاورزان بوده و جزء انفال محسوب نمی شود.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.