سرویس: اقتصادی 08:05 - شنبه 15 مهر 1396

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان انتقاد کرد:

سیاست یک بام و دوهوای وزارت نیرو در تخصیص بودجه طرح‌های انتقال آب

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با انتقاد از سیاست یک بام و دوهوای وزارت نیرو، گفت: در حالیکه به گفته وزارت نیرو برای تکمیل تونل سوم پولی نیست اما برای اجرای سریع و اتمام طرح بن بروجن با سرعت بودجه درنظر می گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی پیرامون در تلگرام خود پیرامون انتشارخبر اجرای طرح های جدید برداشت آب بویژه بن-بروجن، اظهار داشت: پیرامون این اتفاق کمیته ۱۵ نفره نظام های صنفی کشاورزی استان وشهرستان های حوضه زاینده رود، به اتفاق هیأت مدیره ومعتمدین وبزرگان حقابه داران و مشترکین شهرها، روستاها و مزارع شرق، غرب و شمال اصفهان، جلسه فوق العاده ای برگزار و نظام های صنفی کشاورزی استان وشهرستان های حوضه را مکلف به پیگیری کردند.

وی افزود: در این راستا وزارت نیرو نباید بیش ازسهم دولت ازتونل های اول و دوم کوهرنگ، چشمه لنگان وخدنگستان و بیش از ۳۸۴ میلیون مترمکعب تخصیص آب دهد.

وی با اشاره به بند ۲ مصوبات سیزدهمین جلسه شورای عالی آب افزود: کل آورد طبیعی آب رودخانه به اضافه تونل اول منهای (۳۰ میلیون متر مکعب) متعلق به حقابه دار است و به هیچ وجه نباید از این دو منبع، به مصرف شرب و صنعت برسد.

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان تاکید کرد: وزارت نیرو هزار و ۲۹۱ میلیون مترمعکب آب به جای ۳۸۴ میلیون متر مکعب تاکنون تخصیص داده است اما سوال این است که بر چه اساسی ۹۰۷ میلیون مترمکعب آب بیشتر از حجم تولیدی خود برداشت کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: طرح بن-بروجن و تمام طرح های غیرقانونی جدید برداشت آب باید متوقف شود.

امینی تاکید کرد: اصناف برنامه ریزی کنند تاخود کشاورزان به دنبال رودخانه حرکت جمعی کرده و جلوی برداشت از محل حقابه ها واجرای طرح های جدید را بگیرند.

وی با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای وزارت نیرو، گفت: این وزارتخانه از یک طرف می گوید که برای تکمیل تونل سوم پولی نیست اما چرا برای اجرای سریع و اتمام طرح بن بروجن با سرعت بودجه درنظر می گیرد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.