سرویس: اجتماعی 04:25 - جمعه 14 مهر 1396

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران

اهدای خون بیش از ۳۳ هزار عزادار در تاسوعا و عاشور‌ای حسینی/ صبح عاشورا؛ بیشترین مراجعه مردم برای شرکت در نذر خون

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اهدای خون بیش از ۳۳ هزار عزادار در تاسوعا و عاشور‌ای حسینی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، بشیر حاجی‌‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اظهار کرد:  42 هزار و 764 نفر در روزهای تاسوعا و عاشور‌ای حسینی به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون خود و شرکت در طرح نذر خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 33 هزار و 775 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی بیان کرد: سه هزار و 151 نفر در طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون ثبت‌نام کرده که بیشترین میزان مشارکت مردم در این طرح در استا‌ن های اردبیل، البرز ، اصفهان و کرمانشاه بوده است؛ همچنین استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان ،تهران،‌ خراسان رضوی، اصفهان،‌گیلان و اردبیل نیز بیشترین میزان اهدای خون را  در غالب مراجعه حضوری افراد داشته‌اند.

حاجی ‌بیگی ادامه داد: در طرح نذر خون زنان خراسان شمالی،‌ ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان بیشترین میزان مشارکت را در امر اهدای خون در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشو‌رای حسینی داشتند.

وی گفت: در امر اهدای خون میزان مشارکت اهدا کنند‌گان مستمر مردم استان‌های سمنان، تهران، البرز، چهار محال و بختیاری نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر بوده است؛  بیشتر‌ین میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشو‌رای حسینی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و تهران بود.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه بیشترین میزان مراجعه مردم برای اهدای خون صبح روز عاشورا بوده است، تاکید کرد: در ایام تاسوعا و عاشو‌رای حسینی پنج هزار و  105 نفر برای نخستین بار در این اقدام مشارکت کردند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.