سرویس: اخبار شهرستان 15:05 - جمعه 14 مهر 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

دولت تکلیف کشاورزان شرق اصفهان را مشخص کند/ چرایی «طرح بن بروجن» در بی آبی زاینده رود!؟

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه گفت: لازم است دولت تکلیف کشاورزان را مشخص کند و باید به حق آبه شرعی و قانونی مردم کشاورز منطقه اهمیت قائل باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهارداشت: ترک گناه ومعصیت وتقوی وایمان بخدا وظیفه هر مسلمانی می باشد .

وی به فرموده امام حسین(ع) در شب عاشورا خطاب به یارانش اشاره و خاطرنشان کردند: امام حسین (ع) در شب عاشورا یاران خود را جمع کرده وفرمودندمن باوفاتر وبهتر از یاران خود سراغ ندارم این جمله بسیار عمیق،پر محتوا وپر مغزی می باشد در دنیا افراد زیادی حکومت کردند و یارانی داشتند ولی در عالم بهتر از یاران امام حسین (ع) وجود ندارد.

امام جمعه ورزنه در ادامه  افزود: اگر بخواهیم خوب زندگی کنیم وسعادتمند در دنیا وآخرت باشیم باید الگوی زندگی خودرا یاران امام حسین(ع) قرار بدهیم واقتدا به یاران این امام همام زمینه ساز ظهور وقیام جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد شد که یکی از دلایل تا خیر در ظهور نبود یارانی همانند یاران امام حسین است.

خطیب جمعه ورزنه  به وظیفه پیروی از نائب امام زمان(عج) در زمان غیبت اشاره وتصریح نمود: امروز وظیفه همه ما در رکاب نائب امام زمان(عج) بودن است و اینکه شعار بدهیم به تنهایی فایده ای ندارد باید در عمل همانند یاران امام حسین(ع) بایستیم وبا همه وجود در میدان حضور داشته باشیم.

امام جمعه ورزنه به اهمیت کار یاران امام حسین(ع) اشاره و بیان داشت: اهمیت کار یاران امام حسین(ع) این بود که می دانستند در روز عاشورا چه اتفاقی خواهد افتاد ولی ماندند وحماسه آفریدند پس فقط عزادار حسین بودن وحسین حسین گفتن توفیقی حاصل نمی کند باید در خط امام حسین ایستاده ومنحرف نشویم شهید حججی ها وسردار همدانی ها راه حسین را هم در شعار وهم در عمل انتخاب کردند .

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم  اظهار داشت: گرامی میداریم یاد همه شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم وسردار همدانی که ایشان برای دفاع از حریم اهلبیت(ع) سنگ تمام گذاشتند وجهادی عمل کردند که شهدا با کار مخلصانه خود جریان سازی کردند همانند شهید محسن حججی که آوازه او در عالم پیچیده است .

وی  در ادامه  افزودند:  یکی از دلایل جریان سازی شهید حججی  این بود که در زمانی سیاسیون بی سیاست دلخوش به سلفی گرفتن با فتنه گران هستند ولی این شهید عزیز سلفی خود را با قاتل خود می گیرد آنهم با آن عظمت وشکوه . چرا عده ای از سیاسیون با اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند مردم با فتنه گران قهرند وآشتی ندارند در کنار اینها عکس سلفی می گیرند وبعد توجیح می کنند باید در این جلساتی که این افراد حضور پیدا می کنند عکس العمل انقلابی نشان بدهند.

امام جمعه ورزنه به تهدید های رئیس جمهور آمریکا اشاره و تصریح کرد: خود آمریکا روح وجسم برجام را نابود کرده ولی نگرانند از ایران که به روح برجام پایبند نبوده است ملت ما به ترامپ می گوید آزموده را آزمودن خطاست شما داعش را ساختید وتابن دندان مسلح کردید ولی الان داعش روبه نابودی است واین شکست امریکاست وملت ایران دل به توافقی که در آن جاسوسان دشمنان نظام در آن حضور داشتند خوش نکرده است و زندگی ما با برجام بسته نشده بلکه زندگی ما با خدا واهلبیت بسته شده وعزت ما به خاطر پیروی از اهلبیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام شامحمدی به توطئه دیگر آمریکا در کردستان عراق اشاره واظهار داشت: جدا کردن کردستان عراق که حمایت آمریکا و صهیونیست ها را به دنبال دارد به فرموده رهبری تاسیس اسرائیل دیگری است در منطقه  اینکار هم از دشمنی ها وتوطئه های آمریکا می باشد.

امام جمعه ورزنه به رها سازی آب جهت کشت پاییزه کشاورزان اشاره و بیان داشت: لازم است دولت تکلیف کشاورزان را مشخص کند و باید به حق آبه شرعی وقانونی مردم کشاورز منطقه  اهمیت قائل باشد واگر آب نیست چرا بار گذاری های جدید صورت می گیرد واگر آب هست چرا حق آبه کشاورزان به موقع وبه اندازه  واگذار نمی شودتاجلوی خسارت آنها گرفته شود.هم از مسئولین ،استاندار و فرماندار محترم وهم از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم به جد پیگیر رها سازی آب جهت کشت پاییزه و آنهم در زمانی که مثل سال گذشته کشاورزان عزیز آسیب نبینند باشند.

حجت الاسلام شا محمدی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی خدوم و زحمتکش انتظامی مجاهدانه و جان برکف برای نظم وامنیت و آرامش مردم شبانه روزی تلاش می کنند که باید از این زحمات دلسوزانه تشکر وقدر دانی کنیم.

خطیب جمعه ورزنه به  پروژه های نیمه ساخته بیمارستان واستخر ورزنه اشاره وتصریح کرد: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ومسئولین استانی وشهرستانی به جد می خواهیم که این دوپروژه که هر دو برای سلامت جامعه ونشاط مردم مرتبط می باشد تلاش کنند تا هرچه سریع تر به بهره برداری برسد ومردم از خدمات آن استفاده نمایند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.