سرویس: اخبار شهرستان 15:00 - پنجشنبه 13 مهر 1396

در منزل شهیدان قادری زفره برپا شد؛

«نمایشگاه افلاکیان خاکی» یک کار تمیز فرهنگی از جانباز آتش به اختیار زفره ای/ تصاویر

قادری دبیر اجرایی نمایشگاه افلاکیان خاکی گفت: ایثارگران و جانبازان باید برای شناساندن دفاع و ایثار جوانان ایرانی، آنچه در توان دارند به اجرا گذارند.

به گزارش اصفهان شرق، فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب به نیروهای فعال و خودجوش مردمی، برداشت‌های متفاوتی را از جانب اقشار مختلف به همراه داشت و برخی با شنیدن این فرمان کج سلیقگی هایی را اجرا کردند.

امام خامنه ای مدظله العالی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بعد از ابلاغ این فرمان عمومی، فرمودند: «آتش ‌به ‌اختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ آنچه ما گفتیم معنایش این است که در تمام کشور، جوان‌ها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همت، خودشان با ابتکار خودشان از جمله‌ کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خُلل و فُرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است از لحاظ فرهنگی، بسیار است؛ این را، هم مجموعه‌های مسؤول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده‌ی عظیم مردمی موظّف‌اند که انجام بدهند».

نیاز است تا جوانان در هر جایگاه و لباسی که هستند با رویکردی برآمده از آرمان‌های انقلابی به صورت خودجوش وارد میدان شوند و خلاقیت و نوآوری با محتوای غنی را به صورت آتش به اختیار و کار فرهنگی تمیز و به جا، پیاده سازی کنند.

«نمایشگاه افلاکیان خاکی» یه کار تمیز از جانباز آتش به اختیار زفره ای بود که حدود دو هفته است به اجرا گذاشته شده و جوانان زیادی را به سوی خود کشاند.

جابر قادری جانباز 50 درصد از روستای زفره از توابع بخش کوهپایه در گفتگو با اصفهان شرق گفت: مدت ها بود سعی داشتم به صورت خودجوش کاری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام بدهم تا اینکه طرح احداث نمایشگاه در ذهنم کلید خورد و عزم خود را برای برپایی آن جزم کردم.

وی اظهار کرد: زفره 44 شهید و بیش از ده ها تن جانباز و ایثار گر در خود دارد و اگر کسی به خاطرات و دست نوشته های این عزیزان بها ندهد، قطع به یقین همه این خاطرات که دنیای درس و تجربه است، به فراموشی سپرده می شود.

قادری با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: ایثارگران و جانبازان باید برای شناساندن دفاع و ایثار جوانان ایرانی، آنچه در توان دارند به اجرا گذارند و من به عنوان آزاده زفره ای وظیفه خودم می دانستم که این کار رابه صورت خودجوش عملی کنم.

وی از پیگیری های هشت ساله خود برای جمع آوری اسامی ایثارگران روستای مادری اش این چنین عنوان کرد: حدود هشت سال است که پیگیر جمع آوری اسامی رزمندگان روستا هستم و با تهیه فرمی با این محور درصددم گنجینه ای از دفاع مقدس را نگهداری و به معرض دید همگان قرار دهم.

آزاده زفره ای با بیان اینکه کار دل به دل می نشیند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه را در منزل پدری خود که زادگاه دو شهید، دو جانباز و آزاده بود برپا کردم و با استقبال بالایی از سوی مردم مواجه شد و سعی دارم تا هر ساله این نمایشگاه را ادامه دهم.

*این نمایشگاه را تداعی کننده دوران دفاع مقدس دیدم

غلامحسین قادری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه اذعان کرد: این نمایشگاه را کاری تمیز پیرو فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب دیدم و هر صحنه این نمایشگاه تداعی دوران دفاع مقدس برای من بود.

محمد، جوان دیگری از زفره در حاشیه بازدید از نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: به نظرم نظیر این اقدام باید سال ها قبل تر در زفره اجرا می شد و جوانان جای خالی این گونه برنامه های فرهنگی را در روستا احساس می کردند.

وی تاکید کرد: فضای خانه پدر شهید به معنویت حاضر در نمایشگاه کمک کرد و جدای از آن کارگزاری تصاویر و پوسترها به صورت هماهنگ؛ تصویری جذاب از دوران دفاع مقدس تا ایثارگری رزمندگان را در ذهن بازدید کنندگان حک کرد.

انتهای پیام/ ز ش

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “«نمایشگاه افلاکیان خاکی» یک کار تمیز فرهنگی از جانباز آتش به اختیار زفره ای/ تصاویر”

  1. پدرام رضايي گفت:

    اين نمايشگاه ايشون منو ياد جمله ي معروف رهبري انداخت كه زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهدات نيست…ايشون با وجود اينكه خود از جانبازان وآزادگان عزيز كشورمون هستند باز اين جوشش وميل به شهادت رو من در اين كارشون به وضوح ميبينم واقعا دست مريزاد جناب آقاي قادري شما من يك جوان تهراني هستم وبه سهم خود به شما وخانواده معظم شما مديونم هرچه امنيت وآرامش داريم همه از فداكاري واز جان گذشتگي شهدا جانبازان وامثال شما است…واقعا دست مريزاد دست مريزاد دست مريزاد اجرتون با صاحب اين ماه عزيز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.